Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

Gör vad du kan

Av Beatrice F Wik - 1 januari 2015 18:08



God fortsättning till Dig som läser!

Jag spinner vidare på SD-prat som Luvcatz med all rätt bad mig att lägga ner när året är nytt, hoppfullt och spirande, men funderar fortfarande över det där vi skrev om missbruksvård, som många gånger går åt skogen.

Tyvärr samma sak för många kriminella, de hamnar i samma hjulspår, känner ingen annan värld.

Fast jag... jag kan ändå inte låta bli att fundera lite över individens eget ansvar?

Varje människa har ju ändå ett val?

Alla kan hamna snett, alla har olika förutsättningar i livet, kakan delades tyvärr inte rättvist.

Det är kalla fakta.

Men det var apropå vårt samhälle (det som jag tycker är rätt vackert, i Sverige): Om man får en andra chans, en tredje till och med: Varför tar man den inte?


Jag har ett jättebra citat här:

(Eller referat, då jag inte ordagrannt minns det, får kolla upp det senare, nu vill min son att vi ska åka):

"Gör vad du kan, av det du har. Börja där du är."


 
 
Ingen bild

sara

1 januari 2015 22:42

Gott nytt år Bea !Kloka lilla Bea. Hoppas du mår bra kramar sara

Beatrice F Wik

1 januari 2015 23:36

God fortsättning på Dig! =)

Ånej, jag är inte klok nånstans, men tack ändå! ;)

Kram

 
luvcatz

luvcatz

2 januari 2015 01:26

sant, det där med eget ansvar, fast jag tänker att de som halkat efter i kriminalitet eller i drogträsket har inte grunden till det tänket. Den insikten kommer nog långt senare i tillfrisknandet när de väl inser att för att få det bättre måste man kämpa själv, hela livet mot varje mål man sätter upp....

Hahaha, ja vi älskar våra glamourkryzz när Gretchen är DJ, dels för att vi fyra tjejer verkligen får prata ostört om allt o inget o vår nye vän G - hon minglar ibland efteråt o vi har blivit vänner o får sminktips, höra hur det är i kändisbranschen, skrattar mycket åt allt dråpligt som drabbar oss i livet :) Haha, ett lätt sätt att umgås helt enkelt :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

3 januari 2015 00:21

Du har så rätt. Man ska nog akta sig för att döma andra, så lätt att säga hur man ska göra...

Kul det låter, lite glamour kan behövas ibland!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards