Direktlänk till inlägg 4 januari 2015

Blaha blaha

Av Beatrice F Wik - 4 januari 2015 17:55


Hamnat på bloggar igen, sitter och ströläser nu sista lediga söndagen... med inlägg på inlägg över "dagens outfit".

Jag är lika intresserad av vad du har för outfit idag som du nog är av den här bilden, det här är min dags mest intressanta bild:

 


Hehe... men med den kan jag alltid göra något roligt! =)

Jag ska reta alla män, för att jag som kvinna för en enda gångs skull hittat något jag kan retas med.

Man är ju van att många gånger fått det kortare strået, kvinnor har mindre muskelmassa och mer underhudsfett osv osv, men vi blir sällan tunnhåriga med åren som män blir! Alltid något... Inte för att det gör mig något om män blir tunnhåriga, men jag vet att många klagar över det själva.

Ni kan få köpa löshår av mig... dyrt! :-)

Jag har har så mycket hår, så min frissa brukar fråga vad jag har för kosthållning, jag tar längre tid än vanliga kunder att klippa, och hon brukar få tunna ur det, annars får jag sådana här "dreads" som på bilden, som jag får borsta i hundra år för att få isär, det hela går på bara en dag. Alternativt klipper jag bara bort den tossen, som ovan, för det har bara trasslat ihop sig.


Förresten har jag ingen speciell kosthållning, jag bara har mycket hår.

Skandinaviskt hår är i vanliga fall ganska tunt, säger min lilla frissa, så det är därför jag ska starta den här verksamheten: Löshår för män!!! =)


Interesting inlägg eller hur?

Det är mitt svar på "dagens outfit".

 
 
Annie

Annie

4 januari 2015 20:28

Bra inlägg Bea! :) jag gillar humor och det har du-underbart tycker jag ;)
Brukar också få höra att jag har mycket hår av min frissa ;)
Men bättre ha för mycket än för lite, eller hur? ;):)

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

4 januari 2015 21:56

Hihi... vilken tur att du förstår den!=)
Det kanske finns de som tror att jag är seriös, de får gärna tro det å tycka att jag är lite konstig!

Ja, det är bättre med för mkt än för lite, håller med. ;)Fast det trasslar lätt ihop sig, det är ju en nackdel. Jag har en elev som talar om för mig när det blir för bedrövligt efter en lång dag... "Nu ser det ut som det inte är ngn ordning på dig" säger hen, håret står åt alla håll. Det är bra, så jag kan rätta till det. Vimsvarning!!!=)

Och så är det extremt svårtorkat. Går jag till sängs med blött hår är det fortf inte torrt på morgonen.

Kram kram

 
luvcatz

luvcatz

4 januari 2015 23:16

Hahaha, du e för härlig o totalt hämningslös ibland - kärlek :)

Jo, tjejorna o jag var på feelgood filmen Micke & Veronica, ganska härlig var den :D

Tack Bea, det värmer :) jag har ju bestämt mig att bara ta för mig av positiv energi där den ges, då måste man välja bort en del, göra tuffa medvetna val o skapa egotid :) i år är det ju vårt år :) hoppas 2015 börjat bra för dig, kram

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

5 januari 2015 00:03

=)Hahah!!!

Ja, i år är vårt år! Absolut!
Riktigt, ta åt dig av all positiv energi du får! Det tänker jag med göra.

Jo, det blir tuffa medvetna val ibland. Konsten att säga nej- och konsten att säga ja. Inte enkelt, verkligen inte, men det ska väl kanske inte alltid va det heller. Fick upp ett citat från nån- nånstans. "Det var ingen som lovade att det skulle vara enkelt. Men det kommer vara värt det."

Kram på dig vännen

 
Annie

Annie

5 januari 2015 08:53

Sv: Ja den där bilden är rolig! :) Men jag kan gå idag så känner mig inte riktigt som personen på bilden haha ;)

Jobbigt med migrän, har själv haft det så förstår dig ..
Tycker du kan få klaga om du vill* Migrän är ju jobbigt det med!

Vi såg "Monica Z" och "Gone girl", väldigt olika filmer ;)
Kul med en bio-kväll! :)

Tack för peppen om studierna<3 Det är riktigt svår kurs-litteratur, så hoppas tentan går bra :) Kommer va nervös när det är dags ;)

Hoppas du får en bra måndag!

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

5 januari 2015 19:07

Åååå,jag har inte sett nån av filmerna... ska på bio till helgen, Micke & Veronica, tänkte jag. (Hmm... hette den så, tro?)

klart du fixar studierna med glans! =) Det är ju DU för sjutton! Å skulle inte tentan lyckas den här gången gör du en omtenta. Kör på Bruden!!! olalala!!! ;)

Samma, ha en fin kväll, kramar

 
Annie

Annie

5 januari 2015 20:04

Tack för peppen fina Bea! Det värmer ska du veta :)<3

Kraam!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

6 januari 2015 06:48

Jag säger inget annat än sanningen, tjejen!

Kramar (Hehe... du å jag å bloggplatsen, som vanligt... hjärtana försvinner i svarskommentaren. Så jag skriver det: hjärta) =)

 
gentemot.bloggplatsen.se

gentemot.bloggplatsen.se

11 januari 2015 14:27

...samma färg som mitt
- finns det mängdrabatt
och är det tullfritt belopp över gränsen ?
:)

http://gentemot.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

16 januari 2015 23:18

Hahah!!! =)
Mängdrabatt- absolut!
Tullfritt över gränsen- icke!
:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards