Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Lite guldtid igen <3

Av Beatrice F Wik - 31 januari 2015 22:08


Hehe... nu har jag lite tid att skriva igen... så skönt! Älskade blogg!

Jag har egentligen inget särskilt att skriva om idag, jag bara satte mig här. Orden lär komma. En lärarkandidat jag hade en gång berättade om hans uppsats i historia; den hade "skrivit sig själv" menade han. Och jag förstår vad han menar. Jag har noveller som "har skrivit sig själva" tex. Jag har tänkt ut en handling, planerat innan och även om jag älskar att skriva, så när jag gör det för pengar kan jag uppleva det lite jobbigt innan: "nu ska jag sitta och svettas två timmar vid datorn" tänker jag när jag sätter mig, men vips så är novellen klar innan jag vet ordet av, för jag har uppenbarligen varit totalt uppslukad av det jag skriver. Och handlingen blev inte alls som jag tänkt innan.

Jag är för övrigt typen som slukas upp av saker rent generellt, jag lever mig in i saker.

En väninna till mig är bekant med Joakim Thåström och hon beskrev honom som "borta i livet, men han skriver bra". Sekunden därefter menade hon: "Jag tror ni skulle trivas ihop". Nu känner ju inte jag Thåström personligen, jag tycker däremot om hans musik och jag tycker att det är extra kul att lyssna på hans verk när en som känner oss båda jämförde mig med honom. Förvisso var väl inte beskrivningen helt smickrande "lite borta i livet", men ändå... han skriver himla bra texter.

Jag har faktiskt varit duktig och tränat tre gånger under veckan som gick, på tal om ingenting. Måste hålla i det här nu! Jag måste få lite muskler, det är ju så härligt bara man kommer igång!

Anledningen till (från det ena till det andra; på tal om träning) att jag tjatar om anti-bantning här på bloggen, förresten... det här måste jag förklara en gång för alla, är inte att jag tycker smala människor är fula på något vis, verkligen inte, men jag har mina syften. Jag har jobbat med ungdomar i snart 17 år. Det händer inte varje vecka, men nästintill, att man träffar på någon flicka som "hatar sin kropp" som tycker att hon är "fet och ful". I mitt yrke pratar vi aldrig om kroppar i sig, utan det kommer fram i andra sammanhang. Det syns på studieresultaten. Det syns när en människa inte äter frukost eller lunch. Hon (det är oftast en tjej) orkar inte med studierna- och det är där jag kommer in.

Och det är här mitt agg ligger mot kroppsfixering, mot all jäkla bantningshets. Därför försöker jag jobba mot det så gott jag kan i alla sammanhang. Det har alltså inget att göra med att jag tycker att det skulle vara något fel på smala personer, men det är viktigt att de unga tjejerna får klart för sig att det är helt ok att se ut på olika sätt. En del är runda, andra smala. Men alla är vackra på sitt sätt. Det finns ingen mall för hur man ska se ut. Eller kanske gör det det och den mallen vill jag bara slänga i sjön och säga: Vad roligt att det finns olika typer av människor. Så trist det skulle bli om alla var likadana.

Hoppas jag har gjort mig tydlig och klar en gång för alla nu. Så jag inte blir missförstådd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards