Direktlänk till inlägg 20 mars 2015

Hostan från h-vetet

Av Beatrice F Wik - 20 mars 2015 22:26


Jag har fått en rejäl hosta, fortfarande ont i halsen och är just nu bara ynklig och tycker synd om mig själv.

Har så mycket hemarbete jag borde få undanstökat under helgen, men jag tror nästan att jag bara får lägga allt åt sidan och försöka vila.


När jag svarade på kommentaren nedan som Annie skrev, om att man måste tro på sig själv, kände jag lite av att... Ja, det finns säkert många som stör sig på att man skriver bra saker om sig själv, men jag har lärt mig att det faktiskt har betydelse för ens egna tankebanor... hur man framställer sig själv. Vi bör tänka positivt om oss själva, det blir ju enbart destruktivt om man i tankar och ord hela tiden trycker ner sig själv. Å andra sidan tror jag att jag är fullt medveten om mina brister, för det är ju det som ligger i själva grejen att vara människa. Vi har många bra sidor. ALLA har fina, positiva sidor. Och det finns ingen som är perfekt, vi har alla också mindre vackra sidor. Och det ena är inte bättre än det andra.

Men det skadar ju inte att framhäva det som är bra. Eller?

Dessutom tror jag att en människa som känner sig nöjd och harmonisk med sig själv, som är stolt över den hon är också med fel och brister, har lättare att acceptera andra med fel och brister. Har lättare att glädjas åt andras styrkor, lättare att tycka att det enbart är roligt när andra lyckas. Vem vill bli bitter och missunnsam?

Inte jag i alla fall. Sura människor som avundsjukt tittar snett på andras glädje, som baktalar varann- för egen vinning... det har vi väl fått nog av, va?

Högre än så strävar i alla fall jag.

Vi kallade det "lågvattensmärke", en gammal vän och jag.

När man upplever att man måste försöka hjälpa till, på något vis- för det går helt över styr.

Skitsnack, man attackerar varandra... ja, you name it. Lite smått destruktivt.

Ojsan, här bygger jag meningar helt fel men...  jag är ledig. Så lustigt, hur det sitter i det där. Vem bryr sig om rätt meningsbyggnad här? Jag, Skulle. Kunna. Skriva, Så. Här. Om. Jag. Kände. För. Det. Ju.

Fast min text blev nog rätt svårläst då. Strunt samma...


Hoppas Du har en skön fredagskväll <3

 
 
Annie

Annie

21 mars 2015 08:35

Bra skrivet, håller helt med dig Bea!! :)
Precis mår man bra i sig själv, har man ju mycket lättare att acceptera andra människor och deras brister :)

Verkligen så rätt ;)Du skriver om bra saker vännen :)

Sv: Precis! Det som är felet är att det är så många som sitter mycket still på jobbet, sen när dem kommer hem sätter dem sig vid datorerna/tvn, äter dålig kost och motionerar inte alls ..
Och ja då går man ju upp i vikt!

Hemligheten är att motionera och träna-det behöver våra kroppar :)

Helt rätt av dig! om man äter normalt och bra, inte bantar och rör på sig/tränar .. så blir det inte fel ;)

Hoppas du får en bra lördag och krya på dig<3

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

21 mars 2015 08:43

Tack fina Annie =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards