Alla inlägg den 25 juli 2015

Av Beatrice F Wik - 25 juli 2015 22:22

 När människor inte kommunicerar med mig... sådant får mig verkligen ur humör

En sak att vara ute på en dejtingsajt och inte svara en person man inte är intresserad av, det ingår liksom i spelets regler.

Men när man känner människor, och har olika typer av relationer med dem i verkliga livet, då är det riktigt B att bara ignorera en annan person. Nu för tiden sker ju en stor del av vår kommunikation via skrift (mess, chat, mail) och inte som förr enbart via telefonen då man inte möts öga mot öga.

Och det är så respektlöst, arrogant, i mina ögon, att inte svara på en tydlig fråga man fått.

En social grundregel, ofta räcker det med ett kort svar, om man inte känner för att lulla runt med orden.

Enda gången jag inte svarar på ett sms är om någon är uppenbart otrevlig mot mig, jag kan inte minnas att jag inte gjort det annars. Skulle man få ett förslag man inte är med på, är det faktiskt bara att svara nej.

Jag tycker det hör till god ton, folkvett och etikett.


Av Beatrice F Wik - 25 juli 2015 18:02

Regningt väder...

Så jag laddar upp lite bilder, jag.

Några sommarminnen.



 

Kvällspromenaden.

Helst går jag längs vattnet nu på sommaren. Det ger mig kraft och energi.




  

Vi tjuvstartade lite...

Skaldjur här om dagen.

Kräftorna var egentligen själva grejen, men de syns inte på bilden.

Hehe... Calle sträcker sig efter ölen, medan Gittis o jag håller oss till det alkoholfria.

Och så sitter det ju en med keps... Hmmm, fy på oss, att jag lät min son ha det vid matbordet- inte bra!!!



 

Ibland föredrar jag faktiskt fyrbenta framför tvåbenta.

De är enklare.




 

Och här ligger jag och duger. Duger som jag är, fast surar lite grann. Det måste man få göra emellanåt.



    

Den här kunde jag bara inte låta bli.

... och här är jag med mitt barn (ett av dem), bild från semstern  på Kreta.

Det var jobbigt där nere, med Internetanslutningen och... nog är jag lite för tjock?

Kanske hög tid att stanna upp och tänka lite, Beatrice Funk Wik?

Bara en tanke.

 




En enda sak har jag att säga idag. Jag är svensklärare och märker ord. Lite jobbig egenskap.

Just nu har jag märkt en grej, vad gäller ord, om man studerar sociala medier, som Facebook:

Modeordet nu är: LEVERERAR.

Nästan varje dag läser man om hur olika plaser eller artister LEVERERAR.

Blir ju lite trist när man inte varierar orden. Tycker jag.

Och jag LEVERERAR INTE idag.


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards