Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

God kväll alla Bloggfior och Nissar! ;)

Av Beatrice F Wik - 1 mars 2010 23:55


Idag har jag varit superduktig. Om jag får säga det själv och det tycker jag att jag får... Har skurat båda toaletterna, dammsugit hela huset, skurat golven i hela huset och dammtorkat.

Himla bra gjort, Bea! :=)


Problemet är bara att jag tror att jag tagit i lite för hårt.

Jag gjorde ingreppet förra onsdagen och skulle inte bära och stå i på ca 10 dagar, enligt rekommendationer. Jag har inte burit något tyngre än dammsugaren från neder- till övervåning (sedan fick Mannen bära ner den igen, när det väl slog mig att jag gjort något jag egentligen inte borde...) men jag har nu ont på höger sida inuti mig (så att säga) så det måste ha varit på höger sida de skar... Skiiit!!!


Det är svårt det här, för ett popcorn-barn (härlig term fråm en föreläsare jag lyssnade till för ett par veckor sedan om betygssättning) som jag att hålla mig i stillhet.


Men men... känner fortfarande en diffus värk på höger sida i min kropp; Åååå, får väl ta det superlugnt imorgon. Det är så svårt det här, att veta: hur mycket kan/får jag bära, utan att jag gör fel mot min kropp? Vill ju självklart att såret skall läka snabbt och fint, men jag kan ju inte bara sitta och glysa upp i taket heller.


God kväll, på Er, alla bloggfior och Nissar!

Sov sött i natt!!! :=))

 
 
Viveca

Viveca

2 mars 2010 02:54

Aja baja på dig Bea! Nu får du ta det extra lugnt bara för det;)
Krya på dig nu! Läs en god bok och låt de andra ta hand om hemmet:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

2 mars 2010 07:05

Hej fina du!!
Gud va skit duktig du va igår!! Ja, visst är det svårt att veta HUR mycket man kan göra osv.. oftast får man det svaret försent.. när man redan lyft el burit för mycket redan =)
Idag ta du en vilodag Bea!! Du MÅSTE vara rädd om dig fina du! Klarar mig inte utan dig!! Hör du det!!! =)
Vila dig, se på film, ta fram din stickning ( om du nu stickar :), en bra bok & bara VILA dig!!!
Varm kram Tina

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
Ingen bild

Gittis

2 mars 2010 09:28

Bea !

Varför behövde Du städa just nu. Du skall göra som rekommendationerna säger. Du skall vila i 10 dagar.
Hoppas det går bra och att värken ger sig och håll Dig nu i stillhet resten av veckan.

Kram kram

 
Ingen bild

Gull-Britt

2 mars 2010 11:44

Det där var väl inte bra. Efter 5 dagar bara! Ja, nu är det gjort och det har säkert gått bra. Låt övriga familjen göra tyngre saker. De är duktiga och klarar det mesta. Ta några lata dagar nu, du har ju sporlov.
Kram på dig

 
The Miracle

The Miracle

2 mars 2010 19:21

Du är bäst Bea, men nu måste du vila!
Massor av kramar till dig min fina vän.

http://abimopectore.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards