Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Vilken dag...

Av Beatrice F Wik - 13 april 2010 23:37


Gick i ett på jobbet. Upp halv sex, buss på buss för att hinna till ett möte kl 8, sedan lektioner i ett hela förmiddagen med tio minuters paus (grav koffeinist som jag är envisas jag då med att snabbt hälla i mig kaffe på bara ett par minuter och sedan lika snabbt rusa vidare).

 Efter lektionernas avslut; snabbt till banken och apoteket, bedöming av lärarkandidat och sedan klasskonferens till 17.00 För att hinna till nästa möte, kl 18.00 i Karlstad, snikade jag skjuts av en kollega. Inte en suck att jag skulle hinna om jag tog bussen.


Mötet i Karlstad gällde planering med några andra föräldrar inför dotterns skolresa. Hm, pusslet gick att få ihop...


Så kom jag ut på skolans parkering tillsammans med två av tre arbetslagskollegor. Och ve och förbannelse: Vår tredje kollega hade fått punktering på bilen.


 Fånigt och till nada hjälp, stod jag som åskådare, då männen i sällskapet, grusiga och halvt liggande under bilen, med mycket möda och stort besvär lyckades kränga av det trasiga däcket och få på ett nytt.


Ååå, ni fantastiska män... ;)


In till Karlstad med mina två kollegor; åkte direkt till mötet då vi "förlorat i tid". Kom två minuter i sex, som förste man till galgning.


Hade dessutom glömt min mobil hemma; ingen chans att berätta var "morsan tagit vägen."

En och en halv timme i möte, dotterns skolresa i princip färdigplanerad.


 Mobillös såväl som billös; lyckades åter snika mig in i en bil, denna gång med Ellis klasskamrats mamma. Hon kör alltså hem mig.


En låt från  ett gammalt barnprogram uppsöker mig i denna stund:


" Livet i hålan är hääärligt,

så kom rocka på håll igång

-här i våran håla

Inget för oss är besväääärligt..." =)


...osv


Sov sött.




 
 
Tina

Tina

14 april 2010 11:53

Men jisses vilken dag!! Hoppas du inte har sånna dagar varje dag för då kommer du inte att hålla =)
Hoppas din onsdag blir lugnare!!!
Varm kram Tina

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
Ingen bild

Gull-Britt

14 april 2010 13:47

Ja, det är ju bra att man inte är sysslolös. Kropp och hjärna ska hållas igång.
Kram på dig

 
Ingen bild

Gull-Britt

14 april 2010 14:02

Hm,hm, läste hos Ingrid att ingen av dina vänner stickar. Kan man få en förklaring.
Kram i alla fall

 
Ingrid

Ingrid

15 april 2010 08:05

hahaha... först läste jag din blogg och log lite för mig själv, inte av elakhet SÅKLART, men för att du skriver på ett sätt som är så underbart roande... Härligt att du fick hjälp med däcket iallafall!
Men sedan skrattade jag ännu hjärtligare åt Gull-Britts kommentar.. jag tror du glömde bort någon "stickare" för ett ögonblick där, hihi.... =)
Tur vi inte är mer än människor, va ? ;-)

Kram på dig och hoppas turen vänt och är med dig idag!

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Beabloggar

Beabloggar

15 april 2010 23:14

Jaa, Gull-Britt, instämmer med talaren ovan... Tur att vi inte är mer än människor, va?

Ser dig dock inte enbart som vän, utan familj, det var väl därför. Gittis stickar f ö också, så jag får väl ta och ställa mig i skamvrån nu...

Sorry, tjejer. Ser er som "mer än vänner." Det är min ursäkt.

Kramar

http://beabloggar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gull-Britt

16 april 2010 09:57

En mycket fin ursäkt. Den karamellen tar jag direkt och riktigt suger på. Och jag är säker på att du kände att jag skojade. Jag trodde jag bara blivit bortglömd, men det här var bättre. Jag stickar vidare.
Kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards