Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Rutiner

Av Beatrice F Wik - 23 maj 2010 21:48


Har under kvällen fått en hel del arbete undanstökat. Skööönt!!! Jag är kanske lite underlig, men man har ju sina rutiner och vanor; Jag har alltid jobbat på helgerna och för mig fungerar detta bra. Planerar och strukturerar upp veckan så jag har allt, i stora drag, färdigt. Pratade med en väninna häromdagen, som jobbar som rektor och som nästan blev förbannad på mig när jag berättade att jag suttit förra lördagskvällen med nationella prov: Hade du jobbat hos mig hade jag inte tillåtit dig att göra så här, menade hon.

 

Men men... Vi har våra 10 timmars förtoendetid, och skall man hinna med att sköta hem och ungar, med diverse fritidsaktiviteter under vardagkvällarna, är det inte helt enkelt att få pusslet att gå ihop. Så under vardagkvällarna får jag inte så rysligt mycket tid över. Jag unnar mig dessutom en timmes promenad per kväll; det måste jag för att få kraft och energi och må bra. För övrigt drar jag här också ofta med mig bästa väninnan och våra samtal under den här timmen är guld värda.


Och så tar jag mig ju tid till att blogga. Det är något jag själv valt och som ger mig så otroligt mycket. Så; om jag måste jobba lite under helgerna är det helt ok för mig. Men man behöver kanske inte välja just lördagkvällen. ;)


Nästa helg blir det dock full fräs för mig och inte särskilt mycket arbete gjort; jag kommer förmodligen komma till jobbet på måndagmorgonen som en urvattnad disktrasa: På fredag kväll ser jag fram emot att träffa ett glatt gäng gamla kollegor och på lördag blir det 40-årskalas. Får se om man pallar med detta... =)

 

Sov sött, Vännerna mina ;-)

 
 
Gubbfan

Gubbfan

24 maj 2010 10:33

Har alltid undrat hur en lärare skulle kunna jobba med 40-timmars-vecka. Bara koppla på jobbet när man kommer till skolan och koppla av jobbet när man går hem.
Det kanske fungerar för en del politiker, men väl knappast när man arbetar med barn och ungdomar?
Men om jag förstått de nya signalerna, så blir det slut med provrättning, kontakter med elever och föräldrar, planering osv när det passar bäst. Allt skall ske i skolan på reglerad arbetstid.
Antagligen misstror en del politiker er pedagoger. Jag tror att de misstänker att ni går omkring och gör just ingenting, har det bra och uppbär en alldeles för hög lön.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

25 maj 2010 21:44

Hoppas att kalasandet blir över förväntningarna =)
Kramar i massor!

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gull-Britt

26 maj 2010 16:34

Ja, jag vet många som får ta till helgerna med skolarbete, eftersom man inte hinner färdigt under veckan. Eller inte orkar. Jag var ju en sådan. Inte heller hann man färdigt på skolan, för då skulle man göra en massa annat som inte var planering. Helgerna var bra att ta till. Lugnt var det också. Min käre man sitter också på helgerna med skolarbete. Dock inte jag längre.
Så fortsätt så du.
Kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards