Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Beatrice F Wik - 23 maj 2010 21:48


Har under kvällen fått en hel del arbete undanstökat. Skööönt!!! Jag är kanske lite underlig, men man har ju sina rutiner och vanor; Jag har alltid jobbat på helgerna och för mig fungerar detta bra. Planerar och strukturerar upp veckan så jag har allt, i stora drag, färdigt. Pratade med en väninna häromdagen, som jobbar som rektor och som nästan blev förbannad på mig när jag berättade att jag suttit förra lördagskvällen med nationella prov: Hade du jobbat hos mig hade jag inte tillåtit dig att göra så här, menade hon.

 

Men men... Vi har våra 10 timmars förtoendetid, och skall man hinna med att sköta hem och ungar, med diverse fritidsaktiviteter under vardagkvällarna, är det inte helt enkelt att få pusslet att gå ihop. Så under vardagkvällarna får jag inte så rysligt mycket tid över. Jag unnar mig dessutom en timmes promenad per kväll; det måste jag för att få kraft och energi och må bra. För övrigt drar jag här också ofta med mig bästa väninnan och våra samtal under den här timmen är guld värda.


Och så tar jag mig ju tid till att blogga. Det är något jag själv valt och som ger mig så otroligt mycket. Så; om jag måste jobba lite under helgerna är det helt ok för mig. Men man behöver kanske inte välja just lördagkvällen. ;)


Nästa helg blir det dock full fräs för mig och inte särskilt mycket arbete gjort; jag kommer förmodligen komma till jobbet på måndagmorgonen som en urvattnad disktrasa: På fredag kväll ser jag fram emot att träffa ett glatt gäng gamla kollegor och på lördag blir det 40-årskalas. Får se om man pallar med detta... =)

 

Sov sött, Vännerna mina ;-)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards