Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Skör som en porslinsdocka

Av Beatrice F Wik - 28 maj 2010 20:32


Ibland tycker jag att jag är en stark person. Seg som en oxe. Det tycker jag dock inte nu. Nu är jag skör som en porslinsdocka; Hanteras jag för hårt nu, faller jag samman i bitar. Känns det som i alla fall. Jag är svag och bräcklig i denna stund.


Lyckligtvis har jag hemskt bra kollegor. De bästa i världen. Förstående och inte alls fördömande, trots att "jag sviker". Har gått omkring med migränattacker av och till i några veckor nu, vilket gått ut över mitt jobb. Men inte ett ont ord på min arbetsplats; där andra tvingats ta vid när jag "fallit ifrån". Guld till Åsfjärden. Till alla mina vänner och kollegor. "De befinner sig på en hög nivå" som en annan kollega uttryckte sig om kollegiet i ett annat sammanhang.


Min kropp börjar säga ifrån. Jag vet att detta låter helsjukt: Jag driver mig själv så hårt att kroppen slutligen skriker rätt ut: Lägg av nu, Bea!!!

Måste verkligen se över mitt liv, för så som situationen är nu mår jag uppenbarligen inte bra. Vill säga det igen: Det rör sig inte alls om min arbetssituation, även om den blir drabbad. Det rör sig om helt andra saker.


Ikväll hade jag bokat upp mig med ett gäng gamla vänner och kollegor. Det hade varit så roligt att träffa alla gamla donnor och donnar, men jag fick avboka. Jättetrist. Får se om jag lyckas med morgondagens evenemang: ska fira en granne/ väninna som fyllt 40. Ser fram emot det med, men vem vet vad som händer?


Blir så sur på mig själv, på detta kvinnliga betéende: Martyren, liksom... Ett offer för alla omständigheter runtomkring. När jag skulle kunna ta kommando över hela situationen, väljer jag istället att tycka synd om mig själv och fortsätta i alla fall.

 

Hmmm... Har en del att lära...


Sov Gott i natt.

 
 
Ingen bild

Gull-Britt

29 maj 2010 09:43

Hoppas du går på 40-årskalaset i kväll. Det kan pigga upp. Ta med dig din väninna ut på en promenad. Ja, det är svårt att säga vad du ska göra och inte göra. Du kanske bara ska lägga dig i soffan och göra ingenting. Snart är det sommarlov och då kan du vila,vila och vila. Tänker i alla fall på dig och vill att du ska piggna till. Må så gott du kan.
Kram på dig

 
Ingen bild

Bea

29 maj 2010 16:41


Tack, Gull-Britt.

Kan meddela att jag är på väg på kalas, det ska bli skojigt!!! Lite piggare nu :)

Må så gott!

Kram

 
Ingen bild

Gull-Britt

30 maj 2010 10:17

Hoppas du hade kul, och att du fortfarande mår lite bättre.
Kram på dig

 
Ingen bild

Tina

30 maj 2010 11:54

Älskade fina vän.
Bra att du ska lyssna på din kropp & bra att du avbokat lite. Det är aldrig roligt men i din situation ett MÅSTE!!
Det kommer fler tillfällen där du kan vara med, men just nu är det ingenting som är viktigare än DU själv!!!
Jag hoppas att du snart är pigg igen. Låt det få ta den tid det tar & lyssna & tar din kropp på allvar. Inget är värt att betala det dyra priset att hamna på botten!!!

Man kan vara jävligt stark de gånger man TROR sig vara svag. Jag ser dig som jävligt stark just nu..för du avbokade & för att du lyssnar till din kropp... är inte DET styrka...då vet jag inte vad styrka är!!!!

Önskar dig allt gott vännen & du är snart tillbax!!
Underbara fina du!! Grattis på morsdag =)
Jag finns här & du får gärna skriva när & om du vill!!
Varm kram din vän Tina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards