Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Allt du någonsin vill ha, kommer du att få kämpa för

Av Beatrice F Wik - 8 augusti 2010 23:04


Sommaren börjar gå mot sitt slut.


Är du redo för höstens alla prövningar? Själv älskar jag hösten. Inga problem för mig med rusk och mörker. Jag är nog mer en höst- än sommarmänniska, tror jag. Mycket pga att jag alltid tyckt om att jobba. "Arbetsdag är glädjedag" brukar en av mina grannar säga, och något ligger det faktiskt i det. Jag tycker om att vara i rörelse, började sommarjobba när jag var 14 som servitris och städerska på Statshotellet i Karlstad. Sedan tog jag jobb inom vården under tiden som jag pluggade till lärare. Jättegivande; kände att jag inte ville gå från skola till skola och aldrig ha sett något annat än ett klassrum. 


Jag tycker hemskt synd om de ungdomar idag, som möts av arbetslöshet när de är färdigpluggade. För visst ligger det en tjusning i att få tjäna sina egna stålar? Att veta att "dessa kronor har jag plockat från ryggen, jag är värd dem"...


Min mamma sa när jag var ung att "Allt, Bea; du någonsin kommer att vilja ha, kommer du att få kämpa för. Vill du tjäna pengar, får du "ta det från ryggen" (Det är hennes uttryck jag använder) Du kan inte räkna med att vinna en miljon på lotto. Du kommer att bli tvungen att skrapa ihop den själv med blod, svett och tårar."


Jag känner naturligtvis sympati för de som är sjuka eller arbetslösa. Jag vet måste kännas hemskt tufft och det är väl bara att vara tacksam för att man lever i ett "rikt" land. Att stänga någon ute är nog ingen lösning. Vem vet... en dag kan jag hamna där själv, sjukdomar drabbar oss alla och den dag det sker är man nog ganska tacksam över det välfärdssystem vi har.


Måste bara i rent utbildningssyfte lägga in ett nytt klipp... hm... vad sak det bli nu tro? Ja, det här blir passande:

&hl=sv_SE&fs=1&">  

 
 
Dina

Dina

9 augusti 2010 00:47

Du har en klok mamma!

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Fisalisa

Fisalisa

10 augusti 2010 10:00

Jag älskar också hösten, och tycker att den slår sommaren med hästlängder! Men si det blir folk ibland provocerade av. Det är som att i vårt kalla land ska man suga ut varenda sekund av sommaren, även om den är kvav, svettig, grillosande och med inslag av generande hårväxt:) Fin blogg du har, hit återkommer jag gärna

http://www.fisalisa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards