Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Because I´m leaving...

Av Beatrice F Wik - 27 augusti 2010 22:55


Jag har åkt på bacillusker; det gör jag väl alltid någon vecka efter att skolorna startar, "alla" träffar plötsligt "alla" och byter diverse bakterier.


Vet ni, go, vänner, vad jag fick för infall just nu?

Jo, jag skulle vilja rycka upp familjen, flytta till en ny stad och starta på en helt ny kula. Känns som om det börjar gå slentrian i mitt liv just nu. Jag skulle vilja se nya vyer. Inte för att det är något fel på det liv jag nu lever, men jag är en "vidare-människa". Som jag skrev i tidigare inlägg; inte typen som sitter vid lägerelden och njuter av det gamla invanda, av stillheten, utan den som håller sig i ytterkanterna. Som behöver kickarna.


Och just nu skulle jag vilja ha en förändring. I min fantasi finns Dalarna. Faluröda stugor med vita knutar... Vi har halva släkten där. Tänk att bara få lämna Karlstad för ett tag. Inte på en veckas semester, utan för något helt annat. Detta stannar förmodligen vid en fantasi, eller också är jag kvinna nog att ta tag i hela situationen.


Söka nya lärarjobb, träffa nya människor. Se något annat. För här, i det gamla invanda, är det lätt att "snöa in" i gamla, föga konstruktiva tänk; det är lätt att fastna i tankebanor som inte leder en centimeter längre och det är livet alldeles för stort för.


Ärligt talat funderar jag faktiskt; inte imorgon men kanske om ett litet tag, på att lämna stan.


Mmm... vem vet? Jag kommer härifrån, har alltid bott här och självklart skulle det vara kul att se något annat. Skulle faktiskt behöva lite nya vyer. "Because I'm leaving": låten dök bara upp i min skalle... "No room to grow"


Sov sött, alla <3

 
 
Ingen bild

Lorina

27 augusti 2010 23:38

Du får ta familjen o flytta hit! Här behövs bra lärare!! Ibland måste man få göra något nytt, det är därför jag pluggar nu för jag va tvungen att få göra nått annat en stund!
kram Lorina

Beatrice F Wik

27 augusti 2010 23:59

Jaaa, gamla vän!
Låter intressant! Menar du det?! Kul! Jomen, så är det. Ibland behöver man göra något nytt! ;)

Många kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards