Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Idéer, drömmar, infall, planer

Av Beatrice F Wik - 28 augusti 2010 17:47


Mina flyttplaner vann motstånd, vill jag påstå när jag yppade dem imorse! Jaja, man vet ju aldrig... Dalarna är i alla fall ett ställe jag under ett bra tag känt för att flytta till. Eftersom vi har släkt där så är vi ju uppe i Falun några gånger per år. I Falun finns mycket gammal bebyggelse; det älskar jag. Och dessa faluröda hus på landsbygden, sjungande härlig dialekt och... jag vet inte hur jag ska beskriva det... det liggen något i själva atmosfären: trivsamt, gemytligt, helt enkelt.


Jag har alltid haft en massa i déer om saker jag vill göra, platser jag vill bo på. Drömmen, verkligen, men detta om något kommer väl med all sannolikhet att sluta som en dröm; är att jobba ett år i Afrika, undervisa och verkligen från insidan se en helt annan kultur.


Jag har ju varit i Nordafrika, men det var på semester och då blir det ju faktiskt en helt annan femma. Icke desto mindre intressant, dock...


Jag är så rädd att livet bara ska gå, för fort som bomben går det ju... och så har man inte sett något annat än Karlstad dag efter dag, och skogen på vägen till min vardag: Grums, där jag tillbringat fem dagar i veckan i tolv år. Tolv år!!! Det är ju jättemycket.


Förvisso har jag hittat på något nytt intressant projekt när jag försökt- så gott jag kan- att sätta mig in i det här med kommunpolitik. Så neeej- det är nog trots allt inte rätt tillfälle att lämna Karlstad nu... (Hahaha!!! Här svänger vi som pendlar!!! ;) Men jag har mina idéer, infall, drömmar, planer.

 

Vissa av dem förverkligar jag, andra får förbli just idéer, infall, drömmar, planer. Kanske fyller dessa sitt syfte också. Att drömma sig bort från sin egen vardag har sitt värde. Ibland behöver vi fly från verkligheten, som blir för jobbig, tråkig osv. Varför skulle annars filmer och böcker sälja? Snacka om underbar verklighetsflkt på hög nivå!!! Men, som sagt, i vissa lägen kan man ju ge sig den på att förverkliga drömmarna med. Kanske lyckas man, kanske inte. J-igt långt kommer man i vilket fall som helst med rätt vilja.


Jag har en köttfärs/kantarellpaj i ugnen. Denna kommer nu att avnjutas som lördagsmiddag.


Ha en skön kväll! ;-)


 
 
Dina

Dina

29 augusti 2010 00:53

Jag är också big fan av ordspråk och citat, så här kommer ett:
"Inatt smidde jag tusen planer. Imorse gjorde jag precis som vanligt."
// Konfucius
;-)

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

29 augusti 2010 22:05

jamen det är väl Bea i ett nötskal... Känner igen mig såååå! ;)

 
Ingen bild

Muppen

30 augusti 2010 20:50

Hm, kanske Grums? Har en av landets största samlingar med eternithus, strategiskt placerade längs Sveagatan!

Beatrice F Wik

30 augusti 2010 22:19

I Grums är jag ju redan större delan av mitt liv så det gjorde väl knappast någon skillnad om jag flyttade dit!!! =)

Jag antar att det kommer att finnas tre platser för mig att se tillbaka på den dag jag ligger på dödsbädden: Vålberg (där jag kommer ifrån), Högmyrsgatan (där jag hittills bott under större delan av mitt vuxna liv) och naturligtvis Grums (mitt andra hem).

Alla ställen fullproppade med diverse underbara och mindre underbara individer... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards