Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Då är man enligt mallen; så som man SKA va' =)

Av Beatrice F Wik - 3 april 2013 06:45


Försöker tänka ut ett ämne som jag ska skriva min uppsats om i svenska.

Vad svårt... Det måste ju vara något jag brinner för- då går allt så mycket enklare. Jag bad min högt ärade och mycket omtyckte före detta lärarstudent om tips (han är fotfarande student). Jag har inte läst på 15 år, sa jag... Hualigen... Hur ska detta gå?

"Uppsatsen skriver sig själv. Du ska tycka det är roligt" svarade han.

Mycket klokt.


Då mindes jag plötsligt hur otroligt kul vi hade som lärarteam, han och jag. Klickade verkligen- det händer inte så ofta det där, men ibland har man tur och finner en liten diamant. Vi var lika djupa; kunde diskutera politik, filosofi och livsåskådningsfrågor, samtidigt som vi båda var (är!!!) lika galna- det slog totalt över ibland och vi kunde bara skratta ihjäl oss, hur fånigt som helst. Ju tyngre livet är- desto tramsigare måste man vara mellan det seriösa- för att få balans! :)Han var lärarkandidat hos mig under en tid då jag hade ett tilläflligt mycket tufft schema, då jag under ett par månader tog över en kurs och några av min kollegas klasser, samtidigt som jag hade kvar mina egna. Det var jobbigt men otroligt kul! Vi läste och läste (kandidaten och jag), undervisade och undervisade- och undervisade ännu mer och SKRATTADE mellan varven; det blev så galet, så det var tamejtusan inte sant ibland!!!


Jag älskar verkligen den typen av människor som har BÅDA sidor; dels den seriösa, djupa, grubblande men också den där crazy, knäppa, lättsamma. Helst ska det bli lite lagom galet emellanåt. DET i kombination är klockrent.

Ja, tycker jag då, men alla är vi ju olika... Slog mig just att man nog dras till människor som påminner om en själv. Så lustigt... här sitter jag och beskriver hur en "klockren" personlighet är (haha- en så'n som är som jag!!!)

Är man som jag, ja då är man enligt mallen, minsann!!! =)

Påminner om när mina barns kusin var liten. Hon är dalkulla och blev förvånad över att jag, som är från Värmland " inte pratade SOM MAN SKA".  

Söt. ;-)


Men som sagt; om Du skulle beskriva en toppenpersonlighet kanske det inte alls skulle låta som jag beskriver det; Alla är ju olika. Du skulle beskriva en som är som Du, hihi!!! :)


I alla fall... Vad jag tappar tråden: Jag ska välja ett ämne för en uppsats i svenska och har ej bestämt mig.

Och Kandidat Mathias kommer att bli en utmärkt lärare. Så det så!!!

(Formad av en Äkta Knäppfia, fast himla klok ändå.)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards