Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Problemet ligger inte hos dig

Av Beatrice F Wik - 3 april 2013 18:13

Bild: När jag går förbi folk så börjar dom reta mig även snacka massa skit om mig pågrund av mina armar som har förstörts helt o hållet. Det gör så ont att kolla på dom. Jag kan inte ens visa mina händer/armar utan folk börjar hålla på, Jag kan inte rå för att jag lider av en sjukdom som har förstört mina armar kan jag det ? NEJ det kan jag inte. Det är förjävligt att folk retar en person som lider av en handikapps sjukdom. Jag lider av en sjukdom som jag inte kan snacka om då jag skämms för mkt. Jag har alltid gått i munjacka / Långtröjor för dölja detta tillomed när det var sommar! Jag mår piss över detta och jag vill inte skriva detta eller visa detta men nu är det nog, Folk har börjat göra saker mot mig som påminner mig om misshandeln och min sjukdom. Jag önskade att jag hadde ett normalt liv utan nått som jag kommer få leva med i mitt hela liv. När jag kollar mig i spegeln så börjar jag nästan gråta.. önskade att mitt liv var annorlundare. Snälla börja inte reta mig för detta klarar inte av det mer.Dela & Gilla bilden  om du tycker att mobbning ska få sin slut.Folk ska inte behöva bli retade eller mobbade pågrund av sin sjukdom eller fel. Jag skämms för vara en människa. Visa att du är en ärlig människa och inte en falsk.

En tjej jag inte känner lade ut denna bild för att vädja om att folk skulle sluta mobba henne, för jobbiga eksem hon har på armarna- hon klär sig därför aldrig i annat än munkjacka och mår jättedåligt över hela situationen.


Personligen har jag eksem som påminner om dessa (inte riktigt lika illa dock)- emellanåt, på armar och nacke-axlar. De bröt ut vid extrem stress och återkommer vid minsta stressituation, skitdrygt. Själv gömmer jag dem däremot aldrig, trots att de är hemska. Jag har nämligen inte bett om dessa eksem och rår inte för att de finns där. Kunde jag, skulle jag ta bort dem.


Så dra på dig något kortärmat om det blir varmt nu när våren kommer- och gå med stolthet!!!

Det är ju den som beter sig illa som har problem!!!


Man rår inte för hur man ser ut vare sig men är lång eller kort, prickig eller tjock (tro mig- de flesta som är överviktiga försöker nog så gott de kan att bli normalviktiga) eller kanske lila eller grön.


Låt var och en se ut som de gör- problemet ligger inte hos personen som ser ut på ett visst sätt- utan hos Dig, som inte kan acceptera det!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards