Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Beatrice F Wik - 12 mars 2013 23:07

 
 
 Så genomgod, så fin på alla vis.
Jag kan inte förstå varför du slets ifrån det här livet,
så hastigt, i så unga år,
men jag kommer alltid att minnas det goda,
det glada, det unga. 
 
Det känns som om du sitter där- och tittar på mig.
Känns som igår- när du och jag lekte.
Jag lekte med dig; du var så liten.
Jag höll dig i min famn
när du var bebis.
Vi delade släkten, jag delade din barndom.
Jag har så många minnen.
Vi kom från samma rötter, du och jag.
Älskade Johan.
Fine, härlige Johan.
Nu finns du inte längre;
Du fattas oss!
Det skulle inte ske...
Vi var ju farmtiden,
vi som skulle finnas
- vi som skulle minnas.
Det var vi som var barn,
du, jag och din syster.
Fast du finns inte kvar.
 
Jag tänker på din syster,
jag tänker på din mor.
Gud- ge dem kraft!
Ett tomrum finns alltid
i mitt hjärta, en tom plats ska alltid finnas
kring vårt släktbord.
Jag ska aldrig,
aldrig någonsin glömma lille Johan
- älskade kusin.
 
Men vi ses på andra sidan.
Ungdomen, barndomen
tog du med dig - och möter mig.
Där skall du finnas
med minnena från livet,
värmen, kärleken- allt gott!
När tiden är inne för mig
finns du där,
där på andra sidan.
 
 
Älskad och saknad
-Johan Claesson
 
  
 
Vila i frid- min sista hälsning:
Med kärlek; Din kusin
 
 
 
Skriv namnet på den du vill tagga:
Skriv ett namn
 
 
 
 

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards