Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Näthat

Av Beatrice F Wik - 8 april 2014 22:15


Någon skrev om näthat här på bloggplatsen. Vidrigt, precis som allt annat hat. Fast kanske ÄNNU grymmare på nätet med tanke på att den där spärren (som normala människor har när man står öga mot öga med någon) tunnas ut ytterligare framför datorn eller mobilen. Så det kan bli hur grisigt som helst.

Under min vilda period av mitt liv (den tiden jag festade mycket) hade jag en gräns: Gå aldrig ut och skriv något på nätet berusad! Jäklarimejen för att skriva ett blogginlägg när man är rund under fötterna. Det är illa nog med icke genomtänkta saker man sagt i berusat tillstånd, tjugo gånger värre att ha dem i skrift, för öppen ridå, inte att rekommendera!!!


Själv har jag varit rätt skonad från näthat. Jag vet för övrigt att skulle man anstränga sig går det att spåra de kommentarer man får, med hjälp av IP-numret som registreras när man kommenterar. Med detta inte sagt att Du inte kan kommentera anonymt på min blogg, det skulle aldrig falla mig in att bemöda mig att spåra kommentatorn,om det inte var ett hatinlägg. Tycka får man däremot göra som man vill, jag har inget emot att folk tycker annorlunda än jag, verkligen inte.


Sammanfattningsvis (måste sluta nu): ALLT HAT ÄR VIDRIGT.

Fyll hjärnan med något positivt istället, det är roligare, hehe! :-)

 
 
Annie

Annie

9 april 2014 16:48

Bra skrivet fina du!
Håller helt med dig. Gillar inte nån slags hat och näthat är så fegt tycker jag. En del tror att dem kan skriva vad som helst på nätet!

Jag har inte varit så utsatt, men jag vet bloggar som fått mycket näthat och jag kan inte alls förstå varför man ens ska kommentera om man ska skriva nåt negativt. Nä fram med glädje och positivitet och en snäll atmosfär på nätet! :-)

Ha en bra onsdag fina du ;-)
Kramar/

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

9 april 2014 17:47

Precis! Glada ljusa tankar vill vi ha!
Glädje föder glädje;)
Kram, vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards