Direktlänk till inlägg 16 maj 2014

Fredag och sol

Av Beatrice F Wik - 16 maj 2014 17:42


Vilken underbar dag!

Jag vill inte gå in. Vi har planterat en massa på balkongen nu, lite sent kanske, men det har liksom inte blivit av tidigare. Massor: tomater och blommor... jag älskar det där. Vi bor i radhuslägenhet med egen ingång, fast vi har ingen gräsmatta, vilket jag heller inte sörjer- just nu. Allt i livet har sin tid, och här är jag nu.

Usch, på tal om att allt i livet har sin tid... Jag har i samband med min fyrasekelsdag fått lite åldersångest. Än är jag ju inte lastgammal, men o, så tiden svinner snabbt. Lämnar bara minnen bakom sig, men jag får inte tänka så!!!: "Det är ingen idé att leva, jag ska ju ändå snart dö". Liiite pessimistiskt kanske. Däremot gäller det att rikta fokus mot det som är väsentligt i livet. Inte haka upp sig på bagateller, man kan ju inte slösa bort de här åren på dumheter. Det vore ju extremt korkat med tanke på att allt rusar fram så fort.

Nej... Fokusera på det som är vackert, härligt, positivt. Så gott det någonsin går.

Fast den här veckan har jag varit olidligt trött. Nästan inte fattat vad som händer när klockan ringt. Bara segt stirrat framför mig och undrat: "Vad i hela fridens namn är det här som ylar så infernaliskt?!"

Efter en halvtimme typ har jag ju insett att det är klockan som ylar för att jag ska gå upp, och det har varit tunga steg. Tunga, trötta steg, men det har gått i alla fall.

Och nu är det fredag. Och sol. Härligt! =)

 
 
Gubbfan

Gubbfan

16 maj 2014 23:11

Förstår inte folks solochvärme-hysteri.
Små barn blir brända av solen och får förutom solfeber vätske- och saltbrist.
Människor med hjärtproblem riskerar att dö i förtid.
Vi andra unga och dubbelunga får huvudvärk, vätskebrist och kanske malignt melanom, basaliom eller epitelcellscanser.
Nä tänk så skön hösten är med sin klara luft, svamp i skogarna, äpplen på träden, morötter, palsternackor, jordärtskockor, bönor, pumpor till alla inläggningar och en allmän känsla av att leva i Edens lustgård.
Men en massa sol och värme?
Nja kanske inte så bra/skönt i alla fall.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

16 maj 2014 23:17

Jag tycker mycket om hösten också. Mys och stearinljus, vackra färger och som du säger: klar och hög luft.
Men sol och värme... Jag tycker det är helt fantastiskt nu efter den här blaskiga mörka vintern!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards