Alla inlägg den 31 maj 2014

Av Beatrice F Wik - 31 maj 2014 19:29


Idag har jag shoppat lite. Skönt att passa på och åka ut till köpcentret när det är sol, för då är det inte lika mycket folk att tampas med. Puh... långa köer, trångt... bättre kan man ha det.

Saken är bara den att jag är en riktig vimsmaja, så jag får verkligen kolla två gånger när jag provar kläder, så jag inte har på mig något plagg ut. Det vore verkligen typiskt mig- prova och prova, av och på- och sedan gå ut med något litet linne eller så och åka fast för snatteri. Hualigen... det skulle ju verkligen inte gå att bortförklara "Jag glömde bort att ta av mig kläderna jag provade", vem skulle tro på det? De som känner mig skulle förvisso inte bli ett dugg förvånade, men man kan ju inte säga så till någon helt okänd människa. Så jag får alltid dubbelchecka när jag går ut ur klädbutiker.


Läste ett så klokt citat hos härliga Luvcatz, så jag var tvungen att sno det:

(Hoppas det är ok, Luvcatz)  :)

"Allt som är roligt är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande".

Det tyckte jag om, det är ju så det är. (Jag är inte riktigt så genompräktig som jag kanske gjorde sken av i nedanstående inlägg, sååå duuuktig skolfröken: "Jag gör som man ska jag, minsann!!!"

Ja, ibland är jag himla duktig, och jag tycker om när man gör som man säger, dvs inte säger en sak och gör något helt annat... det gör mig nervös.

Men jag är inte genompräktig jämt, vem är det?!)

I alla fall... Det är ju så, att det som är gott ofta är "dåligt." Har verkligen suttit och funderat över vad som egentligen är nyttigt och gott. Det enda jag kunde komma på som frestar lika mycket som något onyttigt är jordgubbar. För visst är det bra mycket mer frestande med choklad och glass än ett äpple och en morot? Eller lite sparris kanske?

En annan grej som jag verkligen gillar, och som bara är genomnyttigt är mina högt älskade promenader.

Dagens höjdpunkt ofta, då släpper stressen och endorfinet kör igång, eller vad säger man... börjar pumpa.

Och nu är det dags igen... för en liten endorfinkick.

Lovely i den ljumma kvällen.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards