Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

Nyttigt och gott?

Av Beatrice F Wik - 31 maj 2014 19:29


Idag har jag shoppat lite. Skönt att passa på och åka ut till köpcentret när det är sol, för då är det inte lika mycket folk att tampas med. Puh... långa köer, trångt... bättre kan man ha det.

Saken är bara den att jag är en riktig vimsmaja, så jag får verkligen kolla två gånger när jag provar kläder, så jag inte har på mig något plagg ut. Det vore verkligen typiskt mig- prova och prova, av och på- och sedan gå ut med något litet linne eller så och åka fast för snatteri. Hualigen... det skulle ju verkligen inte gå att bortförklara "Jag glömde bort att ta av mig kläderna jag provade", vem skulle tro på det? De som känner mig skulle förvisso inte bli ett dugg förvånade, men man kan ju inte säga så till någon helt okänd människa. Så jag får alltid dubbelchecka när jag går ut ur klädbutiker.


Läste ett så klokt citat hos härliga Luvcatz, så jag var tvungen att sno det:

(Hoppas det är ok, Luvcatz)  :)

"Allt som är roligt är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande".

Det tyckte jag om, det är ju så det är. (Jag är inte riktigt så genompräktig som jag kanske gjorde sken av i nedanstående inlägg, sååå duuuktig skolfröken: "Jag gör som man ska jag, minsann!!!"

Ja, ibland är jag himla duktig, och jag tycker om när man gör som man säger, dvs inte säger en sak och gör något helt annat... det gör mig nervös.

Men jag är inte genompräktig jämt, vem är det?!)

I alla fall... Det är ju så, att det som är gott ofta är "dåligt." Har verkligen suttit och funderat över vad som egentligen är nyttigt och gott. Det enda jag kunde komma på som frestar lika mycket som något onyttigt är jordgubbar. För visst är det bra mycket mer frestande med choklad och glass än ett äpple och en morot? Eller lite sparris kanske?

En annan grej som jag verkligen gillar, och som bara är genomnyttigt är mina högt älskade promenader.

Dagens höjdpunkt ofta, då släpper stressen och endorfinet kör igång, eller vad säger man... börjar pumpa.

Och nu är det dags igen... för en liten endorfinkick.

Lovely i den ljumma kvällen.

 
 
Annie

Annie

31 maj 2014 20:35

Härligt! Vart träning och pw för mig idag ;-)
Promenader är också en bra form av träning.
Tränar både kropp och knopp ;-)

Och ja jag håller med dig .. choklad är mer frestande än ett äpple!
Men vet du vad, det är helt okej att äta choklad eller glass på helgen tycker jag ;-) Jag tror på att "unna sig" ibland ;-)
Annars blir livet trist :-)

Kramar/

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

31 maj 2014 20:48

Du är så duktig, Annie! :)
Jag har inte kommit iväg än, fastnade med plock i huset. Men snart så!

Ja, man måste få unna sig lite, njuta ibland också. Det är viktigt. Annars blir man ju knäpp. (Knäppare än man redan är...)

Kram på dig

 
luvcatz

luvcatz

2 juni 2014 20:43

Helt ok, har juh själv snott den :D

Ja, jag e lika vimsig i affärer, skulle nog aldrig glömma ta av mig nåt jag prövat men hänga handväskan på stället o gå därifrån har juh hänt :/

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

2 juni 2014 20:52

Vad bra... att du inte blir arg på mig! ;-)
Hehe... ja, ibland undrar man hur det är ställt däruppe i bollen... man är väl tankspridd, skönt att jag inte är ensam!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards