Direktlänk till inlägg 11 augusti 2014

Time to say good bye

Av Beatrice F Wik - 11 augusti 2014 23:15


Usch, jag har svårt för avslut. Avslut och avsked.

Jag är typen som egentligen har svårt att lämna festen när den är som roligast. Typen som gärna hänger kvar på efterfesten, till den bleka gryningen då man ragglar hem klockan fem i soluppgången. Eller var. Det är helt ok när tjugoåringar beter sig så här. Tjugofemåringar med, kanske till och med tjugoåttaåringar. Men när rynkiga småfeta kärringar på 40 inte har någon som helst heder i kroppen, ingen självrespekt- då ser det faktiskt illa ut.

Så sunkiga efterfester är blott historia för min del nu mera.

Roligare än så blev det inte.

När F-n blir gammal blir han religiös, sägs det. Och det blir han säkert. Han vaknar nog till, rätar på ryggen och inser att man inte kan bete sig som en förväxt jättebebis hur länge som helst. Han tröttnar säkert, mognar som alla andra. (Ursäkta... nu skrev jag fel: Jag menar de flesta andra.)


Jag är i alla fall typen som ogillar avslut.

En vän sa till mig "Jag är nöjd med semestern- den har ju varit sa bra så nu känns det bra att återgå i tjänst".

Ååå, sååå mogen är jag inte ännu. Jag har inga problem med att återgå i tjänst, det är kul, träffa kollegor och ungar och få in lite rutiner i vardagen igen. Det är inte där skon klämmer.

Det är bara det att jag har svårt att vara nöjd. När allt är bra- då vill jag så klart ha mer. MER!!! JAG VILL INTE ATT DEN HÄR LJUVLIGA SOMMAREN SKA TA SLUT!!! ;( Jag har separationsångest från semestern; det har varit alldeles för skönt i den här tropiska värmen.

Jag hatar att det är över, men jag har inget val. Time to say good bye.

Sommarlovet/semestern 20014 är slut.

(Hahah, jäklar vad många nollor =). Märkte det inte förrän en dag senare. Ni ser... min hjärna har semester. Jag är helt borta.)

 
 
Gubbfan

Gubbfan

12 augusti 2014 17:17

Nej-Nej!
Semestern är inte slut.
Det är nu den börjar.
I vårt södra grannland betyder ordet semester skoltermin.
Se så mycket bättre det blev!
För inte skall du se återkomsten till skolan som en återkomst till jobbet i saltgruvan?
Upp med hakan och se fram mot en trevlig semester fram till julferien.
:-)

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

12 augusti 2014 17:29

Härlige Gubbfan!
Nej, det är inget gruvarbete, det är ett roligt jobb, men sommaren... ;(
...hej då sommarlovet.
Nu tar istället något nytt och spännande vid, tack Gubbfan... Jag ska göra det bästa jag kan av situationen. Du är för go! ;-)

 
Gubbfan

Gubbfan

12 augusti 2014 18:15

Glömde att påpeka att skola nog kommer från ett gammalt grekiskt ord som betyder fritid.
Alltså tid fri från betungande jordbruksarbete eller stridslekar eller gruvarbete eller annat.
Kan ju vara bra att trösta de andra pedagogerna med när de verkar ha deppat ihop där på lärarrummet över koppen med det ekologiska och rättvisemärkta kaffet.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

12 augusti 2014 19:09

Hahaha!!! =)
Jag ska hälsa dem det, Gubbfan!
Det blir bara bättre o bättre det här!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards