Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Rösta fram en kristdemokrat i år

Av Beatrice F Wik - 26 augusti 2014 19:02

Rösta fram en kristdemokrat i år!


Kristdemokraterna har tre olika fokusområde:

Med barn och unga i fokus

Sveriges utveckling avgörs av hur vi i dag tar hand om våra barn och unga – hur mycket vi satsar på deras uppväxt.

Vi vill:

• Öka familjers valfrihet och möjlighet till mer tid med barnen.

• Förbättra kvaliteten i förskolan och skolan.

• Stärka ungdomars möjlighet att få jobb.

• Minska ungdomsbrottsligheten och stödja brottsoffren.


Respekt för de äldre

Äldre personer ska få leva ett värdigt liv och känna välbefinnande.

Äldre personers erfarenhet och kunskap ska tas tillvara. Alla har ett unikt värde och ska kunna åldras i trygghet.

Vi vill:

• Fortsätta sänka skatten för pensionärer.

• Utveckla och värna valfrihet och kvalitet i äldreomsorgen.


Fler företag ger fler jobb

Det privata näringslivet och entreprenörskapet är grunden för Sveriges välfärd.

Nya jobb kan inte kommenderas fram av politiker.

De skapas när enskilda människor finner det mödan värt att starta eller utveckla ett företag

Vi vill:

• Främja företagsamheten genom fortsatt regelförenklingsarbete, ökad tillgång till riskkapital och sänkta arbetsgivaravgifter för främst de mindre företag.


VAL TILL KOMMUNFULLMÄKTIGE

Karlstad


Kristdemokraterna

Du kan personrösta genom att sätta ett kryss för den kandidat du helst vill ska bli vald.

Du kan inte personrösta på fler än en eller någon annan kandidat än de som står nedan.


1.Peter Kullgren, Kommunalråd

2.Mattias J Fröding, Lärare

3.Sara Leion, Chefssekreterare

4.Erik Nilsson, Egenföretagare

5.Catharina Hellgren, Socionom

6.Dan Kihlström, Fd. Riksdagsledamot

7.Erika Sundelin, Jurist

8.Claes Ljunggren, Överste

9.Margareta Olsson Rask, Fil. mag.

10.Kjell Gillberg, Teol. kand. Fil. kand.

11.Madeleine Blom, Grafisk designer

12.Stig-Arne Persson, Ekonom

13.Elisabeth Kihlström, Landstingsråd

14.Jonny Mattsson, Pensionerad Överste

15.Marianne Rahm, Pensionär

16.Ulf Adolfsson, Säkerhetschef

17.Beatrice Funk Wik, Lärare

18.Fredrik Roos, Lärare

19.Carina Persson, Utbildningskonsult

20.Magnus Salander, Gymnasielärare

21.Niclas Jacobsson, CTO

22.Ulf Gerard, Överstelöjtnant

23.Martin Jordanskog, Banktjänsteman

24.Johannes Lundblad, Produktionsledare

25.Ove Ekman, Officer

 
 
Ingen bild

Anders Wiklund

26 augusti 2014 21:36

Heja dig Beatrice.
Jag är imponerad av och glad att du engagerar dig i samhället och politiken. Kämpa för att föräldrar ska kunna välja att vara med sina barn. Kämpa för vårdnadsbidraget. / Anders.

Beatrice F Wik

26 augusti 2014 22:45

Tack för det!
Ja jag tycker faktiskt att politik är roligt o intressant, ofta gnäller man o klagar istället för att försöka ta tag i situationen.

Vi svenskar är så tama dessutom. Tama och beskedliga. Det är väl en av orsakerna till att vi i kvinnodominerade yrken ligger så lågt i lön. "Tack och jaså" säger vi och knyter näven i fickan. Och beklagar oss så klart. Å andra sidan är det inte enkelt; lätt att slå sig själv blodig. Men man måste ju i alla fall försöka.

Kul att du tar upp vårdnadsbidraget. Hade jag själv haft möjlighet rent ekonomiskt att stanna hemma med mina barn på heltid under deras första år hade jag inte tvekat en sekund. Den där fantastiska tiden kommer aldrig mer igen och barnen behöver närvarande föräldrar- hela samhället behöver närvarande föräldrar, det är en investering i framtiden.

 
luvcatz

luvcatz

26 augusti 2014 22:04

Sunda värderingar ;)

Jag kan juh inte rösta på dig, hade nog kunnat gjort det i kommunvalet annars - lycka till :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

26 augusti 2014 22:24

Tack fina! :)
Synd... men tur att alla Karlstadbor har en möjlighet att rösta på mig- DU som läser här o nu!!! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards