Alla inlägg den 30 augusti 2015

Av Beatrice F Wik - 30 augusti 2015 00:38


En väninna till mig såg Carola live, jag tittade på bilder och hittade den här.

Jag är inget fan av Carola, men jag roas av av att titta på bilder på henne ibland, då hon och jag har lite liknande typ av utseende. Förr blev jag lite sur när folk påpekade att vi var lika, då jag kan tycka att hon är "mycket", nu tycker jag mest det är kul att titta på bilder av henne och tänka "Jaha... Ser jag ut på likanande sätt?"

Ofta har man ju en helt annan bild av sig själv, eller åtminstone LITE annorlunda, än andra utifrån, tror jag.

Det märker jag när jag ska shoppa kläder, går in i provhytten med förhoppning om att plagget ska sitta på ett helt annat sätt, men inser: "F-n... Vad rultig jag är".

Inser det liksom bara så där.

Så det är väl bara att hugga i sig och tänka att tjejer som Carola och jag... Vi är kanske inte modellsmala och långa, men vi är åtminstone kvinnor. Vi är ganska MYCKET kvinnor, det går inte att missa att vi är av kvinnligt kön.


Jag skrattade för mig själv när jag såg den här bilden, tänkte på hur man skulle se ut i en sådan urringning, på jobbet.

Jag som har den här typen av kropp, ganska lik Carolas, som sagt, känner mig JÄTTEOBEKVÄM i för urringade toppar, jag måste alltid tänka på att det finns verkligen många (också kvinnor, faktiskt) som bara STIRRAR om man som kurvig klär sig som Carola gjort här.

Undrar vad det är som fascinerar så med bröst.

Är det det där första i livet som gör att vi ALDRIG glömmer?

Det mest intressanta de första månaderna i livet, tryggheten, maten?
Eller?

Jag kan i alla fall säga, att det märks jättetydligt när folk börjar stirra och det får mig att känna mig hemskt obekväm.

Mitt ansvar är väl att inte klä mig så här förvisso, men man kan ju också tänka tanken att försöka bete sig lite civiliserat om man ser ett par stora tuttar och inte stirra ihjäl sig så att ägaren till dessa dagen därpå drar på sig en stor säck i hopp om att få fokus på sin person det hon har att säga.



Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards