Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Beatrice F Wik - 10 mars 2011 23:26


... alla Fina!

Jag har varit frånvarande från Lilla Bloggen ett tag, har inte alls varit i form.:(
Inte på skrivarhumör för fem röda öre. Och jag har varit dålig på att läsa hos Er också, go vänner. Kommer tillbaka- jag kommer alltid tillbaka! :)
Men jag känner mig lite starkare nu...
Internationella Kvinnodagen har passerat; har Ni firat den, tjejer?
Den är i mina ögon hemskt mycket viktigare än Amerikaimporterade Sweet Valentines Day.
 
Sanna Lundell, skrev så bra just denna dag i... jag tror det var Aftonbladet om att hennes dotter "blivit spådd" när de var på semester.
Spåkvinnan hade tittat på flickan och sagt:
-Du kommer att bli lycklig. Få två barn och gifta dig med en man som är ... ja, hon radade upp en hel massa goda egenskaper. Hos mannen.
Flickan hade senare blivit ledsen över det spåkvinnan sagt:
"Varför sa hon ingenting om mig?" Om mitt liv? Om vad jag ska jobba med? Hon pratade bara om Mannen."
 Lundell fortsatte:
 "Må hon fortsätta vara solen i sitt liv, också som vuxen.
 
Skippa bantningshysterin, silikonbröst och Hollywoodfruar... (som är kända för vad då???)"
 
Förresten, på tal om Hollywoodfruar berättade min dotter att hon härom dagen varit inne på Hollywood- Marias (hon heter någonting på M i efternamn; har sett henne på reklam; Montezani, tror jag) blogg. Min dotter fyller 14 i år och tyckte det var lustigt att denna vuxna kvinna bara berättade om hur hon plattade håret etc med "platt tång". Skrivet på det viset, med viss hänsyn till att kvinnan är Amerikasvensk.
Nå väl, Min Hyllning till Alla Kvinnor i alla fall!
 
Sov Gott! ;)
 
 
 
 
 

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards