Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Beatrice F Wik - 12 mars 2011 22:01


Har just sett Melodifestivalen med mina ungar.

Erik Saade!!! =)


Gabbe gillade tvåan bättre:

danny var mycke bättre tyker jag

(Skrivet av Gabbe;)

 

Jag tycker det är svårt att säga. Det är inte riktigt min musiksmak, och grabben är väl i princip gammal nog att vara min son, så jag kan inte säga om han var snygg eller inte, heller. :-)

 Elli tyckte det dock, så det är han säkert...


Vi får heja på Erik Saade!!! :)

 

Sov Gott; Alla!

Av Beatrice F Wik - 12 mars 2011 19:12


... Camilla tar illa vid sig om jag blottar hennes ord här. Hon skrev till mig på temat "feminism" och jag tycker det är jäkla bra skrivet, så därför kopierar jag och skriver ut det här.


Detta är alltså skrivet av min kloka väninna, Camilla:


Camilla Cech

 

Kraven har definitivt inte minskat; istället höjs kraven konstant med ett stort input från omvärlden. Du som kvinna ska vara vacker, vältränad, laga mat, vara politiskt medveten, jobba heltid, ha tid för familj, hobby vänner samt gärna städa och tvätta och pyssla om.
 
Även om männen i högre utsträckning dels TILLÅTS att hjälpa till utifrån sociala normer och dels börjat ändra inställning, har kvinnor FORTFARANDE mer att bevisa för en lägre lön.
 
FAKTA: Som man i kvinnodominerat yrke är det inte ovanligt att bli UPPRINGD för jobb..Medan som kvinna, hur duktig du än är, kan få söka dig gråtfärdig och vara tacksam om du får ett kort vik....

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards