Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Liten njutning

Av Beatrice F Wik - 14 februari 2014 23:45


En underbar låt som avslut på denna dag, vad man än må tycka. Kärlek eller ren kommersialism.

Strunt samma... Här är något njutbart så här i tidig natt.

Natt till lördag. Då (imorgon, alltså) blir det lokalpolitik för min del. Jag är van att hålla tyst om min politiska åsikt, som lärare måste man vara neutral, man får ju inte leda ungarna på något vis. Men nu är jag civil, så här kan jag berätta om min politiska ståndpunkt hur mycket som helst.

Jag är kristdemokrat och det kommer att bli valarbete för min del nu inför valet. Det är kul, jag var med förra gången också- fattar inte (som vanligt när det gäller mig och tid) att fyra hela år har gått sedan dess.

Jag känner inte för att skriva politik just nu, förstatligande av skolor osv... Skulle jag kunna göra för det är ju något jag vill, men det gör jag inte just nu. Jag vill bara säga en sak, kristdemokraterna framhåller ju familjepolitik starkt. Då kan man fråga sig hur jag, som är ensamstående mamma valt att sluta mig till denna skara. Jo... förstår ni: I dagsläget kan familjer se ut på många olika sätt. Den ena typen av familjebildning är inte mer familj än någon annan, även om kristdemokraten inte ser skilsmässan som en förstahandslösning (och det är inte heller den väg jag personligen gått. Jag har kämpat ganska hårt för att hålla ihop kärnfamiljen, men det där är för privat för att blottas här). Jag har så klart min familj. Jag och mina barn är en familj, vad skulle vi vara annars? En samling dårar, kanske?!

 

Det är lätt att tro det- vid första blicken! :-)


Sedan är min lilla familj en del av den ännu större familj som min släkt är.

 
 
Ingen bild

jag

15 februari 2014 01:56

saknar dej Bea

Beatrice F Wik

15 februari 2014 15:16

???

 
Ingen bild

Anders Wiklund

15 februari 2014 09:25

Vill ge dig en eloge för att du engagerar dig i samhället och jobbar politiskt. Tack och fortsätt med det. När jag själv hade småbarn önskade jag att kristdemokraterna skulle få igenom vårdnadsbidraget, så att jag och min familj kunde lösa våra barns uppfostran, istället för att sätta dom på kommunal anstalt från 1års ålder. Istället mobbades det försaget ut av alla andra partierna med motiveringen att det inte var jämnställt? Vaddå är inte människor förmögna att ta det beslutet själva. Jämställdhet uppnår man genom att ge lika förutsättningar så att man kan ta kloka beslut, istället för beslut tagna på ekonomiska grunder för att löner är orättvisa. Bara ett parti satte barnens perspektiv först och det var kristdemokraterna. / Anders

Beatrice F Wik

15 februari 2014 15:09

Tack för uppmuntrande ord!
Ja, det är ett viktigt jobb- oavsett vilken åsikt man har tycker jag att vi ska jobba för det vi tror på.
Det stämmer det du säger om barnens perspektiv. Människovärdet är viktigt för oss, rätt över.
:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards