Direktlänk till inlägg 16 februari 2014

Sista kullen

Av Beatrice F Wik - 16 februari 2014 09:30


Nu får det vara nog på ett tag. 14 katter har jag fött upp och de har blivit alldeles bedårande katter. Halvbirmor.

Men den här kullen får vara den sista.

En av honorna kastrerade, den andra och hanen är snart där, de med.

Jobbet är alldeles innan ungarna är rumsrena, är där nu. De blir bättre och bättre med lådan för varje dag som går, men tvi vale, vad jag har tvättat och torkat skit.

Hemskt söta saker, men kostar det så smakar det. Och nu har jag gjort mitt för ett tag. De här två sista levereras första veckan i mars och det blir ju sorgligt, så klart, jag har varit barnmorska och tagit emot dem till den här världen. Sotis, kattmamman, ville inte ha dem i korgen utan de har sovit i min säng. Hon har tagit dem i nackskinnet och burit upp dem till Big Kattmormor och där har jag legat med en kattmamma, två ungar och dessutom en nykastrerad Mimmi som mer eller mindra bor under mitt täcke nu.

Puh... Har hört talas om att en del kvinnor har män i sängen, någonstans någon gång, så där, har jag hört det.... Vad sjutton är det? ;-)

 
 
Annie

Annie

17 februari 2014 19:08

Å katter är ju så underbara och söta :-) men förstår att det är mycket att göra också ;-)
Haha den var rolig, din sista mening i inlägget ;-)
Fin presentationsbild du har ;-)

Kram Annie/

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

17 februari 2014 20:02

Tack söta vän! :-)

 
luvcatz

luvcatz

17 februari 2014 21:18

Hihihi, ja säg det :) Har testat uppfödning jag med, fick två kullar, behöll alltid en från varje, så när vi hade fyra kattor hemma fick jag lägga av, de är underbara, vi hade norska skogisar, endast en kvar av min familj på fyra :/ Gulligt, men mycket jobb o jag orkar inte börja om :/

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

17 februari 2014 21:56

Norska skogisar är underbara! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards