Direktlänk till inlägg 14 juni 2014

Kejsarens-nya-kläder-humör

Av Beatrice F Wik - 14 juni 2014 17:21


Måste göras... men det finns inget som är så bedrövligt vidrigt skittråkigt som att städa.

Jag hatar det!

Och snabbt som en bomb gror det igen igen.

Trist är att jag har vardagarna så fullbokade så jag har svårt att hinna med någon städning av grövre mått då, så det samlas mycket till helgen.

När jag blir rik ska jag skaffa städhjälp :-)

Fast städhjälp och lärarlöner rimmar dåligt, kan jag säga.

Jag tycker det är lustigt när man hör talas om lärare som anser sig tjäna bra. Förvisso roligt att de tycker så själva.

Jag har varit gift med en annan lärare i många år och även om man är två är det ingen fet familjeekonomi. Vissa vill ge sken av det, men så är det inte, det garanterar jag från insidan.

Sken av att verka rik... ännu värre blir det ju när folk som jag vet tjänar ännu mindre än min fjuttiga lärarlön låtasas att de har det gott ställt. Varför gör man så?


Usch, nu är jag på ett sådant där "kejsarnens nya kläder-humör".

Ser du inte att han är naken? Alla bara låtsas att de ser kläder på honom för att de inte vill verka dumma.

 
 
Ingen bild

anonym

14 juni 2014 18:43

Jag blir riktigt irriterad. Sitta där och gnälla över en lärar lön. Du tjäner nog mer än dom flesta tror jag. Det är bara en massa gnäll.

Beatrice F Wik

14 juni 2014 19:33

Till att börja med vill jag säga att det är tråkigt att du kallar dig "anonym"; Det är föga häftigt med människor som yttrar sin åsikt utan att våga stå för den, anser jag.

Funderar länge... På vilket sätt skulle jag tjäna mer än de flesta? Kom faktiskt på att jag kanske gör det. Jag är möjligen högavlönad om man ser till att jag valt ett KVINNODOMINERAT yrke. Det är möjligt att lärare tjänar mer än vårdpersonal, butiksbiträden osv.
Men jag och mina kollegor är DEFINITIVT inte högavlönade om man ser till den utbildning vi har - och det ansvar. Ansvar för det förhoppningsvis bästa en familj har: BARNEN!

Jag tycker att jag har rätt att gnälla lite. Jag gnäller inte om min personliga lön här, utan om lärarlönen i stort. DEN ÄR LÅG. Och jag ser på besöksstatistiken att det finns människor som läser det jag skriver, alltså gnäller jag inte för måsarna där ute.

 
Annie

Annie

14 juni 2014 22:44

Strunta i den där kommentaren Bea!
Du gnäller inte och du får skriva precis det DU vill skriva för det är DIN blogg!
Kan verkligen inte förstå dem där som fortsätter läsa eller tom kommentera om man inte gillar innehållet ..
Vad är det för vits liksom! Suck ..

Stå på dig, fina du :-)
Kramar/

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

14 juni 2014 22:55

Tack goa du!

Nej jag förstår inte heller, när det finns så många bloggar ... varför man bemödar sig att läsa sådant som man irriterar sig på?
Man kan ju lika gärna bara stänga ner och läsa något man tycker är roligt / givande istället...

Tack för din stöttande kommentar, den värmer. :)

Hoppas du har en fin kväll, kram från mig

 
Daniel

Daniel

18 juni 2014 00:12

Klart lärare borde ha högre löner. Den Anonyme är nog bara ett "troll".
De ja skulle säga är att de där med städning verkligen är skit, ja håller med. Men ja kan tipsa om att köpa en självgående dammsugare :) På riktigt. De klart bästa köp ja gjort!
Kör den varannan dag ungefär. Har bara använt den vanliga dammsugaren 2 gånger sen i påskas (då ja köpte roboten). Blir även mindre damm efter som den städar ofta. Har hund men den gör rent ändå. Kolla upp en Neato du så slipper du bråka med dammsugaren mer :)
Du verkar ha en bra blogg också, så här tittar jag nog in fle gånger.

http://danneking.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

18 juni 2014 00:36

Tack snälla, du är så välkommen! :)

Haha, ja, man får väl skratta lite... åt grinigt folk som har så ont av saker och ting.
Vilket tråkigt liv... gå omkring och störa sig o irritera sig.

Åååå, självgående dammsugare ja. Det borde jag nog köpa! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards