Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

Midsommardag

Av Beatrice F Wik - 21 juni 2014 18:48


Å vilken fin midsommar vi fick, firade verkligen från morgon till kväll!

Sååå trevligt. Vi var bland annat på Gustaf Frödings barndomshem Alsters herrgård som ligger bara någon kilometer från mitt hem och det är så förtrollande vackert där att man nästan tappar andan.

Nykter midsommar (precis som du, Annie :) och det var så klart underbart att vakna tidigt, pigg och glad på midsommardagen, utan vare sig huvudvärk eller bakfylleångest. Tyvärr vaknade jag inte särskilt stark eftersom jag fortfarande inte är frisk från den segdragna förkylningen och just nu har jag en whiskeyröst som heter duga och jag ser ut som sju svåra år, även om jag inte gjort mig förtjänt av det. Lyckan bor inte i spriten (tyvärr- det vore hemskt enkelt, livet- om det vore så... bara att supa sig full och va glad) men faktiskt... just nu.. i detta spirande med hela sommaren framför mina fötter känner jag mig rätt lycklig över livet.

Ja, jag vet att det vänder nu efter midsommar, blir lite mörkare nu för varje dag som går- men min ledighet har inte börjat än, jag jobbar fortfarande en vecka till på sommarskola, så för mig känns sommaren ny och jag har den här barnsliga bubblande känslan i mig av att jag kan göra precis vad jag vill av den. Den kan regna bort, det vet jag ingenting om- men den känns fortfarande lite magisk... bara det här att ha tid över, få lite värme och ljus, slippa stressa och passa tider, få lite tid över att umgås med människor jag försakat för att jag helt enkelt inte hunnit med dem... Det känns bra.

 
 
Annie

Annie

21 juni 2014 19:19

Javisst är det skönt att vakna på midsommardagen utan huvudvärk? ..
Så skönt! Saknar faktiskt inte alkoholen heller. Varit utan i 1,5 år nu ;-)
Hoppas du kryar på dig snart fina Bea ;-)

Kramar/

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

21 juni 2014 19:21

Underbart, Annie!
Det är smartare att skaffa lyckruset på annat sätt! ;)
Tack snälla, ja det är segt med förkylningar på sommaren, men det ger sig väl någon gång hoppas jag.
Kram fina vän

 
Ingen bild

sara

21 juni 2014 22:23

Min vackra kompis! det ska bli roligt att träffa dig med, jag saknar dig. kram sara

Beatrice F Wik

21 juni 2014 23:36

Fina du!!!! =)
Kram

 
luvcatz

luvcatz

22 juni 2014 12:47

Ja, så skönt att vakna upp utan bakfylleångest - älskar att ta till vara på lediga långhelger oavsett väder :)

Ha en underbar söndag, kram :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

22 juni 2014 14:28

Ja, jag bara njuter av varje sekund!
Detsamma!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards