Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

Som svensk har man svårt att hantera sån't här

Av Beatrice F Wik - 22 juni 2014 23:15


Jag har just varit med om något otroligt lustigt.

Vi har en tvättstuga här ute på gården, men det är inte många som använder den, de flesta har väl egna tvättmaskiner, men jag gillar att tvätta i tvättstuga, det blir strukturerat på något vis: Jag avsätter en viss tid för tvätt och kör och torkar allt på en och samma gång. Så är det klart. Skönt. Och jag tycker om att tvätta. Vet inte vad det är med tvätt, men det är lugnande för stressade nerver att göra rent allt... stå där i den fräscha lukten.

Näväl... ikväll upplevde jag någonting lustigt!

När jag kom in i tvättstugan stod två män där inne, de var portugiser visade det sig. Jag har aldrig sett dem förr och vet inte om de flyttat in här, eller bara hälsade på någon. De bad mig tala om hur tvättmaskinerna funkade- på engelska, så det gjorde jag.


Men sedan... när jag skulle gå och hämta tvätten- åååå, där kom det där som jag som kantig svensk hade svårt att hantera. Männen hade gjort en pil av sopkvarstarna till torksåpet och tvättmaskinerna var tomma. Istället hängde all min tvätt snyggt och prydligt- och TORR i skåpet. Det pinsamma var att de hade hängt upp alla mina underkläder, bland annat, på rad och jag var sååå generad när jag plockade ner dem, och vet inte vad jag ska säga om jag möter dem igen?

Fast det var så gulligt gjort.

Men som svensk har man helt enkelt svårt att hantera sån't här... I alla fall jag.

Helt okända människor... man är liksom van att var och en bara sköter sitt. Tyvärr får jag väl säga.

Jag gillar egentligen det där sydeuropeiska, det öppna, ibland lite eldiga och det är en del av resandets tjusning (jag älskar Medelhavsländerna!), tycker jag: Möta människor från andra kulturer och i vårt land är vi ju så fruktansvärt tillknäppta.

 
 
luvcatz

luvcatz

25 juni 2014 20:33

Haha va roligt, de é bara att tacka o bjuda tillbaka om ni ses igen :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

25 juni 2014 23:40

Ja, jag vet... Lite kantig är jag. ;( får försöka släppa loss, det är ju bara roligt med sån'a där typer! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards