Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Nattuggla

Av Beatrice F Wik - 14 juli 2014 00:28

  

När jag är ledig skruvar jag gärna på dygnet. Jag älskar nätter, det har jag alltid gjort, och kommer nog alltid göra. Det kommer nog aldrig gå att ändra på. Självklart anpassar jag mitt dygn efter samhället när jag är i tjänst, vad annat kan jag göra? Föreslå nattskola kanske, det finns ju nattdagis.

Men jag har det tungt med mina morgnar. Har jättesvårt att komma upp. Och jag må klaga över lärarlönerna, men när jag kliver ur bilen på skolan har jag nästan alltid hunnit bli på gott humör, för det är ett roligt jobb jag har. Så jag anpassar mig, som sagt. Och det går rätt bra.

 Men nu är jag ledig. Och då njuter jag av de stilla tysta nätterna. ja, inte hela nätterna, men början av dem.

När jag blir pensionär ska jag bli en sådan där knasdam. Inte en sådan där vanlig tant, som ser det som "fint" att få alla sysslor avklarade innan sju på morgonen, utan en som gör som jag vill och fullkomligt ger blanka den i om allt blir bak-och-fram eller om någon stör sig. När jag blir pensionär och inte behöver anpassa mig efter samhället. Jag kan mycket väl bo ensam med flera katter, eller också med en gubbe- under förutsättning att han också är lika knasig.

Jag har väl redan nu smakat på att leva lite udda. Där jag bodde förut bodde bara småbarnsfamiljer- och jag med mina barn och när de var som flest sju katter. Det var katter all over the place och grannbarnen ringde på dörren hela tiden för att få gosa med dem. Jag födde upp katter och har haft 22 stycken, fast i omgångar. Jättemysigt men arbetssamt innan de blir rumsrena, hualigen.


Jag har förstått att Tyskland vann fotbolls-VM och att detta nu är slut, min son sitter vid TV:n och ser, så jag är inte helt off. Fast jag har inte sett matcherna utan var och tränade och handlade under kvällen, vilket var toppen: Jag var i princip ensam i hela butiken och jag var ensam på gymmet. Känns så skönt att ha övat upp liiite styrka nu i alla fall, det blir bättre för var dag som går och jag är så träningsbiten!

      

 
 
Annie

Annie

14 juli 2014 13:04

Kul att höra att du är så träningsbiten!:-)
Det glädjer mig ;-)

Dåligt med träning här nu. Blivit sjuk igen :-(
Super trist men vad gör man, bara gilla läget.

Hoppas du har en fin dag med sol vännen ;-)
Kram/

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

14 juli 2014 16:01

Ajaj, vad tråkigt!
Hoppas verkligen du kryar på dig, så trist att vara dålig i värmen.

Ja, det är underbart, som ett beroende. Träningen får en att må sååå bra!

Kram

 
luvcatz

luvcatz

15 juli 2014 16:24

Håller med dig, brukar vända på dygnet så fort sommarljuset kommer. Sova får man göra tids nog ändå :)

Hare lugnt o skönt i nattfriden, njut av ledigheten :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

15 juli 2014 21:05

Ja, på sommaren behöver man inte lika mkt sömn, iaf inte jag.
Så lustigt att man liksom "lånar" ljus o pigghet av vinterhalvåret, vet inte om alla funkar så, men i november... då är jag inte i mitt essä... :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards