Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Beatrice F Wik - 12 augusti 2009 23:48


Småtrött blev jag idag när jag kom hem från jobbet. Båda barnen var sysselsatta med sitt, så jag la mig och vilade. Och somnade... vaknade en och en halv timme senare av att väninnan ringde och ville ut och promenera. Min ambitiöse make hade under tiden gjort pannkakstårta och har under dagen ställt i ordning allt i vardagsrummet efter tapetseringen. Så nu är det så fint sååå.

Måste komma i säng i tid ikväll. Så jag säger God Natt, kära bloggvänner.

Av Beatrice F Wik - 12 augusti 2009 23:14

                   

       


                         



Du har vacklat

du har fallit

men har inte legat kvar

I snårblåst har du rest dig

-för du var ett älskat barn



Och du vet

du kommer snubbla

kommer falla om igen

Alltid reser du dig åter

ser vart stigen leder hän


All den kärlek som de gav dig

är en styrka du nu har

Det är arvet från din barndom

-för du var ett älskat barn



Av Beatrice F Wik - 12 augusti 2009 18:02


Jag är citatfascist. Jag tror att det är en yrkesskada från mitt svensklärarjobb. Brukar skriva en massa citat på skolbloggen, men har inte gjort det på min egen. Fast nu kan jag bara inte låta bli. Känner för ett litet vänligt ett:


"Vänlighet och kärlek är smittsammare än någon sjukdom"

/ Toyohiko Kagawa


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards