Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Ajöss med tomtar och adventsstakar

Av Beatrice F Wik - 4 januari 2011 00:06


Nu har jag rensat ut julen! Ajöss med tomtar och adventsstakar- bort ska de i mitt hus, så snart nyårshelgen är över. Här lyser knappast något vemod över att julen är slut: Nu ser jag fram emot våren!!! In med färgglada tulpaner i blomvaserna och ut med hyacinter och amaryllis!

 

Julgranen står dock kvar (vi får väl ha någon form av julgransskakning- heter det så, förresten- det kändes fel!!!???) och de rödrutiga gardinerna hänger kvar i köksfönstret. De kan få hänga kvar ett tag till.

 

Gabriel och jag var på bio härom dagen. Såg Harry Potter och dödsrelikerna. Har ni sett den? Gabbe tyckte den var jättebra, kanske inte riktigt min typ av film egentligen, men den var både spännande och effektfull. Och lite sorglig, vid ett tillfälle...


Den här dagen lider mot sitt slut. Kanske sussar du sött redan; det ska jag också göra snart. En härlig avslutning på dagen:


Några visdomsord

Håll ditt huvud högt!

Räta på dig!

Du kan klara av det!

Det blir mörkt ibland,

men morgonen kommer.

HÅLL HOPPET LEVANDE!

 

 /Jesse Jackson

 
 
Ingen bild

Miraklet

4 januari 2011 03:32

Kikar in och ser en väldigt fin presentationsbild på dig! Man blir glad av den.. keep it up!

Kram

 
Ingen bild

Miraklet

4 januari 2011 03:34

Det senaste inlägget du har verkar inte vara något du skrivit.. (tror jag)
Kanske virus?
Vågar inte klicka på den utifall..

Eller så har du översatt ditt föregående inlägg på latin.. ?

Kramis

 
Gittis

Gittis

4 januari 2011 08:42

Fina visdomsord !!!

http://eacm

 
Gubbfan

Gubbfan

4 januari 2011 16:18

Nej!

Inte ut med julen redan!
Alltså byta gardiner i femton fönster i bostadshuse. Plocka ned i sina kartonger fem adventsstjärnor och tjugosex adventsljusstakar. Samt oräkneliga julljusstakar för riktiga ljus, bonader och diverse grejer.
(Jo det är tre hus som har fått julpyntat.)
Kaninerna i ladugården fick bara en egen gran och den har de redan förvandlat till ett bart skelett.
Men till nästa år kanske de skall få en egen adventsstjärna i ett ladugårdfönster. Få se!

Nej aldrig så tidigt.
Det får nog ta ett tag innan det tas ned.

Inte undra på att hon gått in i väggen när hon Bea stressar så.
;-)

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

4 januari 2011 18:41

:) Egentligen är detta lite typiskt mig, något jag måste ändra på över lag.
Att inte SPRINGA FRAM hela tiden. Allvarligt talat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards