Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Beatrice F Wik - 20 januari 2011 22:12

... att just jag drabbats av en utmattning under hösten.
Följande alster är skrivet av mig och publicerat i NWT i juni 2007. Dock gjort en herrans massa år tidigare, kanske när jag var i 19-20-årsåldern.
Det här var min syn på livet:
"Jag tänker suga musten ur livet och hinna med så jääädrans mycket jag någonsin kan under mina få år på jorden."
Osar det stress, eller?!
Inte är det särskilt konstigt om en dylik flicksnärta utvecklar sömnstörningar och knappast tar sig tid till återhämtning?!
"Carpe Diem" eller "Suga musten ur livet" är citat jag plockat ur en av de bästa filmer jag någonsin sett: Döda poeters sällskap. Och jag står fortfarande för dem. Men själva tanken, att hinna med så mycket jag någonsin kan, ter sig lite korkad och omogen i mina ögon nu. :-)

Livsuppgift


Publicerad: 2007-06-09 06:00
Det händer att jag tänker ibland
på att livet och döden går hand i hand
Det händer att jag ängslas, trots unga år,
för varje dag som hastigt går
Ska jag hinna allt? En livstid är kort...
Vad är det egentligen för uppgift jag fått?
Jag vill stanna jorden, fånga varje sekund!
Jag är gammal om bara en liten stund
Jag vill ha, jag ska ta av allt jag får,
för denna dag idag är snart igår

Karlstad

BEATRICE WIIK
  

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards