Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Horoskräp...

Av Beatrice F Wik - 5 januari 2011 00:14


... brukade vi säga hemma när jag var liten om horoskopet i tidningarna, som man alltid läste, men som aldrig stämde. Jag är oxe till mitt allmänna tecken, och njaa... tycker inte att det stämmer så bra.

Man kan uppenbarligen räkna ut det där mer exakt (har jag fått lära av min vän Miraklet) om man vet tidpunkt och var man är född. Då får man månens stjärntecken, och här känner jag igen mig helt- Fast blyg vet jag inte om jag kan påstå att jag är...


Jag är i alla fall- mer precist- kräfta.

Mycket mer passande för mig.

 

Om Kräftan

KräftanKräftan är känslig och mottagliga för intryck. Deras mottaglighet gör att deras sinnestämningar kan växla snabbt. De är samtidigt reserverade och ibland rädda för att vissa upp sitt stora känsloregister. De har ett stort behov av att ta hand om andra, de bryr sig och fäster sig lätt vid andra, är försiktiga och mjuka. De är ofta beroende av bekräftelse på att de duger och de har ibland problem med självförtroendet eller att de tar sig själva på ett lite för stort allvar.


Kräftor behöver trygghet och skaffar sig det genom att ha ett ombonat hem, omger sig med mycket saker eller håller fast vid gamla minnen. De älskar god mat, är oerhört fantasifulla och de är fulla med idéer och inre bilder. De har mycket gott minne och har svårt att släppa ifrån sig vare sig vänner, älskade, saker eller en idé.


Kräftan kan ofta visa sig upp ett kallt och hårt yttre men detta är bara ett skal och innerst inne flödar känslorna, den känsliga kräftan är bara rädd för att bli sårad eller för att känna sig otrygg. De tar sällan första steget utan avvaktar och väntar på att den andre skall ta initiativet. Trots reservation och blyghet så gillar kräftan att stå i centrum. Om den får rätt uppmärksamhet kan kräftan då krypa ut ur sitt skal och blomma upp, skratta och visa upp en mycket spontan sida.


Kräftan är mycket romantisk, godhjärtad och oftast en väldigt bra förälder. Kräftan är försiktig i kärlek för att inte bli sårad. Kräftan söker efter ett varaktigt förhållande och när de väl inlett ett förhållande gör den allt för att hålla fast vid sin partner.

Kräftans bra egenskaper

Starka föräldrainstinkter
Vänlig och omtänksam
Mycket romantisk och sexig
Ekonomiskt och huslig
Har en livlig fantasi
Är tillgiven, trogen och beskyddande som partner

Kräftans mindre bra egenskaper

Hyperkänslig och lättstött
Ganska ombytlig och lynnig
Osäker och slarvig
Kan bli en klängranka
Hemlighetsfull och sluten
Kan vältra sig i självömkan


Passande yrken:

Sjuksköterska, lärare, kurator


Ja, det var definitivt jag, det där. Vad lustigt...


Eller vad säger ni kamrater?

 
 
Ingen bild

Miraklet

5 januari 2011 02:08

Blubb blubb.. här kommer fisken.. :)

Orden som jag tyckte passade in där va;

Lyhörd och har stor medkänsla för andra människor, bra på att lyssna, känslig och sårbar, fungerar bäst när jag får jobba själv än i grupp. Passar bra som att hjälpa andra människor/djur, och om det när någon jag tycker om så visar jag gärna det med uppskattning och kärlek, tycker om romantik.

Kan iofs kopiera hela texten också och lägga in på min blogg..

Ja, jag är oxe i mitt horoskop! :)

Kramar!


 
Ingen bild

Bea

5 januari 2011 16:53

Läst om dig nu, Fisken! Det verkade ju stämma jättebra, det med. För övrigt är väl både du och jag vattentecken, dvs ganska lika.

Jag tyckte den där om Kräftans egenskaper var rätt kul (föga smickrande dock) men jag kan påstå att någonting ligger det i det. =) Hyperkänslig, lättstött klängranka som vältrar sig i självömkan... hm... attraktivt... :)

 
Ingen bild

Miraklet

5 januari 2011 17:53

Jag lästa också om kräftan.. och det är mycket som stämmer där också :)

Nu ska jag lägga min energi på att tolka tarotkorten ett tag..
Ska skriva ner var kort för sig, så kanske det blir lättare..

Kram!

Beatrice F Wik

5 januari 2011 23:36


MYCKET SPÄNNANDE!!!

Verkligen! Fast en del stämmer inte så bra på mig. Det där om att jag kan bli sluten, ex.xis Jag är en ovanligt öppen människa, tror jag.
Och jag tror inte att jag uppfattas som kall eller hård, som kräftor tydligen kan göra om de är otrygga med situationen.
Eller jag vet inte. Det kanske jag gör. Gör vi inte alla det?
Men mycket var riktigt i mitt fall.

Kram fina vännen.

 
Ingen bild

Miraklet

6 januari 2011 00:39

Mycket som är spännande!

Jo jag tror de flesta sluter sig när det handlar om otrygghet..
Många ser mig som öppen också, jag är nog lite båda delar tror jag.. både öppen och sluten.

Kramar!

Beatrice F Wik

6 januari 2011 01:30

Så är det nog...

Det var en väninna som sa det här, jag läste upp det här o kollade vad hon var, efter födelsetid o plats, att jag är en mycket öppen människa. I hennes ögon är jag naturligtvis det. Skrattar o är spontan. Men visst kan jag *låsa mig* för personer jag inte litar på. Det gör man nog automatiskt.
Jag ser dig som en öppen person. För mig är du öppen, det tackar jag för!

Kram på dig, min underbara vän.

 
Dina

Dina

6 januari 2011 10:50

Jag är kräfta... men har aldrig tyckt att den passar sådär jättebra... Så undra vad jag är egentligen???

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

6 januari 2011 16:46

Om da vet tidpunkt o var du är född kan du räkna ut det exakt. Gå in på Miraklets blogg (se länkar) får du se!!

Nej, jag har verkligen inga oxen-egenskaper, oxe, som jag är egentligen.
Oxar ska va jordnära och praktiska. Min motsats. Jag är nog mer uppe i det blå o är snarare teoretiskt och filosofiskt lagd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards