Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

Må Du alltid hitta kraften

Av Beatrice F Wik - 11 juli 2013 08:15


Jag är intresserad av människor. Av mänskliga relationer- och jag vill nog påstå att det här med relationer (syftar nu inte enbart på relation= man+kvinna utan alla typer av mänskliga relationer) är bland det svåraste som finns.

Personligen är jag en typ som relativt lätt knyter kontakter, och får nya vänner, vilket också kan vara av ondo- jag rensar också lätt bort dem som stjäl av min energi. Jag har INGET alls till övers för energisugare- jag spar hellre min kraft och ger den till Dem som förtjänar den. För världen av full av fina människor.  

Eller, ja... kanske inte full, men det finns en del pärlor här och där. Faktiskt några stycken runt omkring mig. :-)


Eftersom jag nu skriver om relationer- blir det genast ett känsligt ämne- och jag vill därför poängtera att jag skriver rent allmänt nu. INTE om mig själv och mina egna relationer; dem kan jag inte fläka ut här... Det har jag ingen rätt till.


Jag läste nyligen en intervju med Pernilla Wahlgren (jag är inget större fan av hennes artisteri, men jag läste om hennes mammaskap och då kom också en relation in i bilden). Hon berättade att hennes siste karl hade utnyttjat henne: Trots att han varit otrogen förlät hon gång på gång för att hon så gärna ville att det skulle vara bra- och att de skulle vara en familj. Karln förlorade respekten för henne, allt eftersom tiden gick, han fortsattte så klart med sina affärer- och Pernilla kunde bara stå där och se på, allt medan livsgnistan dog och hennes självförtroende försvann.

Det hon berättar påminner lite grann om det här med kvinnomisshandel (kan för övrigt vara tvärt om: kvinnan slår mannen, men det är väl mer dolt i mörker pga att det anses ÄN mer skamligt att som man bli slagen, än tvärtom.)

Det är hemskt enkelt att stå på läktaren att tala om hur andra ska göra, men jag väljer att uttala mig i alla fall. Jag har sett för mycket.

Gå vid första slaget!

Ta hjälp om Du inte klarar det själv- Han/Hon kommer med all sannolikhet inte att förändras.

Även om du älskar honom (eller tror dig göra det) är han/hon inte värd förnedringen, den nedsmutsade självbilden.

Nu kan jag låta hård, men Du blir bara trampad på om Du själv tillåter det.

Det är Du som bestämmer om någon ska få tillåtelse att trampa på Dig, inte någon annan.

Må Du alltid hitta kraften att återta den position Du förtjänar, i ditt liv, den som solen- och inte en satellit som kretsar kring någon annan.

Må Du alltid vara solen i Ditt eget liv; det är bara Du som kan vara det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards