Direktlänk till inlägg 26 juli 2013

Blabla

Av Beatrice F Wik - 26 juli 2013 21:59


Tänk att det redan gått en vecka sedan Gyllene Tider- konserten!!! En hel vecka har gått, men värmen är kvar. Jag är ju ingen hypersommarbrud; solar måttligt, och måste säga att det är behagligare ute när det är lite svalare än just nu. Höst och vår gillar jag bäst; då är det lagom. Fats vi behöver ju sommaren, för att lagra energi, men just nu gör det min inget att augusti; sommaren sista månad, är här om bara ett par dagar. Augusti är en härlig månad: kräftskivor och mörka ljumma sammetsnätter, sommarstressen har lagt sig och så är det ju skolstart. Hahaha, jag tycker om skolstarter! :)) Ett nytt blankt läsår, ett  kritvitt ark som man kan börja skriva precis vad man känner för på. Och ni som följt mig vet väl att jag tycker om att jobba, jag. Sicken tönt, va?! Och jag tycker om att läsa; läser ju svenska nu, jag kan inte göra det i rask takt pga familjesituation och heltidsarbete, men jag tycker det är så skoj att få ägna mig åt något som verkligen är "min grej". Och bara detta jag gör... sitter här och skriver som en liten nörd, när jag skulle kunna titta på TV:n eller vad som helst... betyder uppenbarligen att jag gillar det här med att formulera mig. Att leka med orden, uttrycka mig. Jag älskar att berätta över huvud taget- och jag är en mycket pratglad människa.

Som mamma och lärare uppskattar man att få investera i sig själv, med tanke på att båda roller innebär att man har en biroll. Här hemma är det barnen och deras behov som kommer i första hand, sedan jag, så klart, och i skolan är man ju inte för att förkovra sig själv utan för att ge ungarna det de ska ha.

Därför mår jag så bra när jag får träna (jobba med min kropp) eller plugga (ta för mig kunskap bara för egen räkning) och detta är med all sannolikhet också en orsak till mitt ensambehov. En stor del av min samvaro med andra människor går ju ut på att jag är den givande parten. Jag öser ur min person, ur mina kunskaper för att andra ska få sitt. Och det är roligt nästan jämt, och jag får hemskt mycket tillbaka, men jag kan knappast förvänta mig att mina barn ska ta hand om mig. Så, som sagt, emellanåt måste batterierna laddas.

Usch; jag fick inget vettigt skrivet idag, så jag lägger mig med en tidning och kurerar min onda hals istället.

God natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards