Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Beatrice F Wik - 2 augusti 2009 19:29


Har verkligen fått dille på att läsa bloggar, va kul det är att kika in hos folk, snacka om att det finns MÄNGDER av skilda människotyper! Det värsta är att det är lätt att bli sittande framför datorn och bara läsa och läsa när man borde ha pysslat med vettigare saker, typ dammsugning och strykning.


Idag är jag astrött, somnade jättesent igår men vaknade ändå tidigt av att det var så himla kvavt i sovrummet. Jag kan bara inte sova när det är varmt, bäst sover jag med rimfrost i skägget, höll jag på att säga, men nu förhåller det ju sig faktiskt så att jag inte har något skägg, men ändå. Ikväll ska jag i alla fall gå till sängs tidigt, har jag bestämt, och försöka få ordning på dygnsrythmen innan skolan kör igång.


Sov gott alla ni som börjar jobba imorrn!

Av Beatrice F Wik - 2 augusti 2009 13:21


"Dotra" och jag har arrangerat en omröstning (till höger). Där måste ni ju bara rösta!!!  ;)


Vill också passa på att slå ett slag för en görbra blogg, se Länkar "Min älskling".

Av Beatrice F Wik - 2 augusti 2009 12:55


"The light of your smile,

the kindness of your face,

the influence of your life,

can have an amazing

effect on people."

Av Beatrice F Wik - 2 augusti 2009 01:19


Oj oj oj, vad nattugglan kan sitta uppe nu och nattsudda. Tänka, skriva, filosofera. Om hon är lite trött och seg nästa dag spelar ingen roll alls, ungarna sover ändå länge. Och nattugglan kan ta det lilla lugna.


Men, hjälp, snart är det slut med det! Snart åker armbandsuret på och väckarklockan fram! Ja ja, en dag i taget. På tal om katter som jag tidigare skrev om , så har ju detta djurägande också en baksida. Allt har en ände... (utom korven, den har två!)


Som vanligt bearbetar jag mina sorger och bekymmer genom att skriva och när en av mina Kåmor, som jag kallar dem gick över till andra sidan skrev jag naturligtvis en dikt.


Så det gör ont saknar jag dig

fast jag vet jag borde gråta

över växthuseffetkten

och över livets orättvisor

eller kanske mitt eget sätt att leva


Men jag är ledsen

jag har inte tid just nu

och tårarna är redan slut

för jag saknar dig så

lilla vän


Och mitt hjärta brast

när du lämnade mig

men jag lagar det nog

det har jag gjort förut


Fast det tar lite tid

och vi ses ju igen

i vår himmel

min vän

skrattar vi tillsammans igen

Lilla svartvita fyrfotade vän

ska du åter komma springande

när jag kommer hem

med nycklarna skramlande

 kring halsen


Och meningen med allt

förstår vi säkert se'n

min svartvita fyrfotade vän


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards