Direktlänk till inlägg 2 augusti 2009

Lilla Vän

Av Beatrice F Wik - 2 augusti 2009 01:19


Oj oj oj, vad nattugglan kan sitta uppe nu och nattsudda. Tänka, skriva, filosofera. Om hon är lite trött och seg nästa dag spelar ingen roll alls, ungarna sover ändå länge. Och nattugglan kan ta det lilla lugna.


Men, hjälp, snart är det slut med det! Snart åker armbandsuret på och väckarklockan fram! Ja ja, en dag i taget. På tal om katter som jag tidigare skrev om , så har ju detta djurägande också en baksida. Allt har en ände... (utom korven, den har två!)


Som vanligt bearbetar jag mina sorger och bekymmer genom att skriva och när en av mina Kåmor, som jag kallar dem gick över till andra sidan skrev jag naturligtvis en dikt.


Så det gör ont saknar jag dig

fast jag vet jag borde gråta

över växthuseffetkten

och över livets orättvisor

eller kanske mitt eget sätt att leva


Men jag är ledsen

jag har inte tid just nu

och tårarna är redan slut

för jag saknar dig så

lilla vän


Och mitt hjärta brast

när du lämnade mig

men jag lagar det nog

det har jag gjort förut


Fast det tar lite tid

och vi ses ju igen

i vår himmel

min vän

skrattar vi tillsammans igen

Lilla svartvita fyrfotade vän

ska du åter komma springande

när jag kommer hem

med nycklarna skramlande

 kring halsen


Och meningen med allt

förstår vi säkert se'n

min svartvita fyrfotade vän


 
 
Ingen bild

Gull-Britt

2 augusti 2009 10:49

Jag älskar den dikten!
Kram
Gull-Britt

 
Bea

Bea

2 augusti 2009 12:52


Roligt att den har varit till glädje för någon! Om inte annat hjälpte den mig att gå vidare...

Kram

http://Beabloggar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards