Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Myyysa

Av Beatrice F Wik - 19 augusti 2009 22:38


Jag ser nästan aldrig på TV:n. Mitt liv ränner på för fort för att jag ska ha tid med det. (Däremot är jag en snigel som kan sega bort timmar framför datorn.) Men idag, om några minuter, ska jag faktiskt se ett program som jag sett fram emot att titta på, som behandlar ämnet "Det okända". Jag är så fascinerad av övernaturliga fenomen.


Skolstart imorgon. För mina elever och mina egna två barn. Ska följa med grabben på hans upprop, kanske blir det sista gången, han börjar trean imorgon, min lille Plutt som håller på att bli stor. Tjejen börjar sexan. Då vill man naturligtvis inte ha någon gammal morsa med sig. På den skolan hon går går sexorna kvar i mellanstadielängan. Så är det inte överallt. På vissa skolor tillhör ju sexorna högstadiet. Min dotter sitter i en lite lustig sits; hon går på samma skola som hennes far jobbar. De ses varje dag hemma, och varje dag i skolan. (Det känns tryggt och bra för mig, jag vet ju att hon alltid har pappa att gå till om det skulle vara någonting).


Nej, nu har jag inte tid med det här längre. Nu ska jag slå mig till ro under en mjuk filt i TV-soffan och bara myyysa.


Kopierar en alldeles bedårande bild av Lille Plutten, när han verkligen var plutt, det är han ju inte längre, från Elinors blogg. Jag tycker att den är fin. Den här sommarbilden får sätta punkt för sommaren och lovet.


      


A

 
 
Viveca

Viveca

20 augusti 2009 02:38

Jättefin bild på en söt pojke! Ser dock inte om han är lik dig;)
Själv har jag också blivit väldigt dålig på att se på tv och när jag väl sätter mig framför burken vekar det bara gå repriser, kanske missar man inte så mycket ändå?

http://perasperaadastra.bloggaratis.se

 
Ingen bild

Gittis

20 augusti 2009 13:30

Visst har den lilla pojken blivit stor, när man ser bilden. Han har verkligen vuxit i flera bemärkelser
Kram

 
Bea

Bea

20 augusti 2009 22:42


Du har rätt som vanligt, kloka Viveca! Det är nog inte så mycket man missar. Bättre då att läsa go'a böcker, eller hur?! Nu kan jag inte låta bli att va en präktig skolfröken, för det är sant: Det är ett kärt nöje som dessutom utvecklar vårt språk.

Gabbe är lik mig över ögonen. Annars börjar han allt mer likna far sin, sägs det...

Och ja, Gittis. Vad fort det går! Han börjar bli en stor kille nu. Fast det känns som om det var igår jag drog honom i vagnen.

http://Beabloggar

 
SpiderMom

[url=http://spidermom.bloggagratis.se ]SpiderMom[/url]

20 augusti 2009 22:51

Jag gillar oxå Det okända. Jag har tom haft egna besök här under en kortare tid. Någon som satte sej i min säng tex. Och gick omkring. Skuggor. MM. RIKTIGT jobbigt läskigt. Hade alla lampor på till slut. Sen sa jag åt 'dem' att lämna mej ifred. Att jag inte ville ha besöken. Och det slutade. Hur skumt som helst. Så jag tror stenhårt på att det finns något för oss övernaturligt... Vad fin bilden är på din son! Min började oxå i trean igår. Har en som snart blir 3. Hjälp så fort tiden går! Tur man KAN fånga lite på bild... Kramizar,

http://spidermom.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards