Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

40 timmar, sedan byter jag identitet och intressen

Av Beatrice F Wik - 22 augusti 2009 23:24


Mina små änglar sover över hos Gull-Britt och Morfar ikväll.


Vet ni vad förresten; Gabbe o Elli?

 Noam och Joel har fått hem sin lilla katt!!! Hon heter Selma, är 13 veckor, grå och jättesöt!


När barnen varit hos Morfar har vi vilat upp oss. Ätit kyckling, och jag har faktiskt passat på att jobba lite. Lärarjobbet är nog inget vanligt jobb. Jag undrar om jag efter dessa år skulle klara av ett "vanligt" jobb. Mina egna intressen och arbetet hakar nämligen i varandra, så ibland kan det faktiskt vara svårt att skilja på jobb och privatliv. Exempelvis har jag nu introducerat bloggskrivandet som ett alternativt sätt att skriva, för mina elever.


Jag är ju också historielärare. Och historia är ett av mina största intressen också privat. Var går gränsen mellan arbete och fritid?  Ni politiker där uppe som vill införa en vanlig 40-timmarsvecka för lärare har inte den ringaste om vad ni pratar om. Läraryrket är ett kreativt jobb, vi är inga nine-to-five-människor som kan spotta ur oss idéer på kontorstid. Sedan när kontorstiden är över, då får vi gå hem och inte tänka på jobbet mer.

???!!!


Hjälp, säger jag bara. Att undervisa och motivera kräver inspiration, kreativitet. För oss lärare. Annars blir det hur platt och tråkigt som helst. Det är svårt att säga "Jag jobbar som lärare." Det gör jag inte bara. Jag är lärare. Det här är mina intressen. Jag älskar att skriva, läsa, fördjupa mig i historia och all möjlig litteratur. Fast det kanske jag bara ska göra under mina 40 timmar/ vecka. På plats på min skola. Sedan får jag gå hem och byta identitet. Och intressen.


Tänkte egentligen skriva om något helt annat, men jag blev lite upprörd, så jag får återkomma imorgon.


Sov gott!



 
 
The Miracle

The Miracle

23 augusti 2009 00:42

Tack så mycket, men nu är det gotta slut..
Oj vad häftigt! =)
Jag har aldrig pratat med min, men jag har fått det berättat, att det är min mormor som är min skyddsängel.

Jag pratar till henne, fast jag hör ingenting tillbaka.

http://abimopectore.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards