Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Datadyslektiker

Av Beatrice F Wik - 30 augusti 2009 23:24


Vad trött jag blir! Satt just och skrev på ett jobbdokument och så gjorde jag något knasigt, så dokumenet försvann... Lyckligtvis har jag det handskrivet, men det är så trist att behöva skriva om :(


Jag brukade kalla mig "datadyslektiker" på mitt förra jobb. När datapedagogen gick igenom nya saker som kollegiet skulle lära, bad jag alltid om extra hjälp. Den tålige, stackars datapedagogen fick förklara allt om igen, inte bara en gång utan flera, för mig och en annan tjej. Jag förstod verkligen inte! Vet inte om det berodde/beror på rädsla för nya saker, ointresse eller på att jag helt enkelt har intalat mig själv att "jag är dålig på teknik och datorer." Så vidare bra går det inte, i alla fall, men jag kämpar på...


Vad katter är härliga! Jag har två, nedan är de ungar och tillsammans med sin syster, som sedan fick ett annat hem.

Mina är de som ligger tätt tillsammans. De är sådana säregna personligheter! Den ene är nästan dubbelt så stor som den andre, nu i vuxen ålder. Mat är hans liv! Han är som katten Gustav. Det är den som jag tidigare berättat om att jag "fostrat." När han ska äta hoppar han alltid upp på diskbänken och gör "vacker tass". Om jag ropar på honom när han är ute kommer han som ett skott. Han tror väl att det är mat på gång! :)


Den andra är liten, tunn, skygg, inte alls särskilt matglad och kan inte fostras på samma sätt som Brorsan. Hon förstår helt enkelt inte. (Det är väl som för mig med datorer...) Hon brukar hoppa upp på det yttre fönsterblecket när hon varit på äventyr och vill in. Det ser nästan lite skrämmande ut. Man går förbi fönstret och där sitter plötsligt en katt som fastklistrad. Hjälp!

 
 
The Miracle

The Miracle

31 augusti 2009 00:19

Jag har också tänkt så, att jag inte ska försöka bry mig.
Men då kanske vi tappar kontakten helt och hållet istället.
Och jag har inte råd att förlorar fler vänner.
Men samtidigt vill jag ha vänner som bryr sig på samma villkor som mig.
Det handlar ju som sagt om att ge och att ta.
Så jag vet inte..



http://abimopectore.bloggagratis.se

 
The Miracle

The Miracle

31 augusti 2009 00:24

Oj vilka söta katter =)

Katten som vi har han äter som en häst,
och är en liten fegis.
Han kan bli rädd för ett par skor som står innanför dörren, eller för en plastpåse på golvet.

En riktig liten hare är vad han är, men världens bästa.

http://abimopectore.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gittis

31 augusti 2009 08:31

Missarna var så snälla och rara när vi passde dem när Ni var till Tunisien. Två verkliga personligheter. Den större katten var mycket rädd för oss i början när vi kom in genom dörren, han sprang och gömde sig eller kom inte alls fram. Efter ett tag förstod han att vi inte var farliga för syrran gick fram och fick godis och räkor. Efter någon dag kom även han fram till trappen när han hörde att vi satte nyckeln i låset.

Kram
Gittis

 
Hanna

Hanna

2 september 2009 17:34

Vilka söta katter! Det är bland det sötaste som finns med kattungar! Jag hade en en gång, så liten och så gosig! Saknar!

http://hannaliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards