Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Inspirationslös

Av Beatrice F Wik - 21 februari 2010 22:59


Usch, jag har dåligt med inspiration just nu...


Helgen har varit skön, men hu så snöig!!! Inte var det enkelt att köra bil, heller. Vår parkering (vi bor i ett radhusområde och har en gemensam parkering) var ganska igensnöad. Jag hade bestämt mig för att bege mig till ett köpcenter en halvmil utanför stan, trotsade maken, som absolut inte trodde att det ens skulle gå att köra ut från parkeringen och gav mig iväg i snöyran. Och det gick så bra så. ;)

Men kul var det inte!!!


Nu måste jag bli lite gnällkärring: Tusan, vad dyrt allt är. Några matkassar, 700 kr, no problems!  Inte är det några probbe att få pengarna i rullning, inte...


Eftersom jag nu själv har dåligt med inspiration, lånar jag lite av Miracle, min vän. Hon säger att det är ok...


Så: Ett ordspråk värt att lägga på minnet:


Du ska inte göra det som du tror världen behöver.
Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga
Ty vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.


Ordspråk från England 1600-tal.


Sov Gott, Kamrater!!! ;-)

 
 
Viveca

Viveca

21 februari 2010 23:27

Nej det är inte lätt att hålla modet uppe i denna eviga vinter.
Gillar ordspråket skarpt. Ett bra rättesnöre:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Muppen

21 februari 2010 23:42

Ni har ju sportlov inom kort. Härda ut!

 
Tina

Tina

22 februari 2010 07:42

Hej vännen!!
Ja, du.. jag kan inte påstå att ja är på topp heller.. Brrr... så kallt & snöigt..BLÄ... Igårkväll hade vi +3 grader & nu några timmar senare har vi helt plötsligt -12 grader...brrr... vill bara hoppa ner i sängen igen,, men jobbet kallar!!
Ja, Miracle har många bra citat!! Många tänkvärda ord hos henne.
Jag önskar dig en underbar Måndag vännen & hoppas både du & jag känner oss på topp snart!!!

Varmaste kramen till dig Bea!!!!!!!
Tina

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
Dina

Dina

22 februari 2010 10:31

Hört på jobbet igår: Kvinna 1: Nu snöar det igen...! *suck*
Kvinna 2: Det är bra att det snöar, världen blir så ljus och glittrig då!

Vad jag försöker säga egentligen är att allt är en fråga om inställning.... Fast ibland är det ganska svårt... :-)

http://dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Alessandra

Alessandra

22 februari 2010 22:17

Fint ordspråk vännen! :)

http://alessandra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards