Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Falska vänner

Av Beatrice F Wik - 18 juli 2010 00:34


Spännande att se hur lätt man kan bli utnyttjad. Och tragiskt, naturligtvis, att det finns så mycket girighet hos folk. Jag har ju tidigare berättat att jag hamnat i ett amerikanskt nätverk på Facebook som gett mig flera nya vänner och tycker det är jättekul att chatta med, och lära känna människor från andra kulturer.


En av mina nya vänner har skickat flera meddelanden till mig, vi har samtalat och hon ville lära känna mig. Från Mexico. Kul, spännande, intressant. Tills idag när hon skrev att hon behövde pengar och kom en historia med bakomliggande orsaker. Usch, tvi och fy!!! säger jag bara för falska vänner. Undrar om det är guldhalsbandet jag bär på Facebookbilden som lockar dem till mig, eller bara själva vetskapen om att jag bor i ett "rikt" land. Visst; empati och välgörenhet i all ära. Men falska vänner ger jag ingenting för!

 
 
Ingen bild

Din äkta vän, Nettis

18 juli 2010 08:17

Fy vad arg man blir på sånt :-@ . Jag hoppas att du plockade bort henne från din sida :( .

Kramar!

 
Dina

Dina

18 juli 2010 13:35

Usch och blä! :-(

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

18 juli 2010 18:25

.....Grrr.... Alltid lika tråkigt att bli sviken... självklart ger det mig ännu mer agg för ansiktsboka...;-) MEN dem finns ju ute i vår värld och förr eller senare kommer dem åt en.. oavsett om det är genom facebook eller inte...
För jävligt är det iallafall... när det händer.
Kramar i mängder till Dig!!!!

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Gittiis

Gittiis

18 juli 2010 20:09

Ja Bea, akta Dig för dessa vänner

http://beabloggar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

18 juli 2010 22:01


Ja, Gittis, jag ska vara på min vakt. Både om mig och kring mig. Nej, Nettis, jag har inte plockat bort henne än. Jag bara ignorerade hennes fråga om pengar. Jag väntar med spänning på om det kommer fler meddelande från henne. Jag tänker komma på något bra svar innan jag plockar bort henne.

Kram på Er, ÄKTA vänner.

 
Ingen bild

Bea

18 juli 2010 22:57


Det slog mig plötsligt: Jag är trots allt tjej, och "bara" en som jag själv trodde väninna.

Undrar vad en så'n här gör med karlar? Hon var rätt snygg för övrigt. Lurar skjortan av någon rik man? Man får bara hoppas att de genomskådar henne...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards