Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Beatrice F Wik - 4 januari 2011 18:56


Inlägget jag skrev igår var latin. Jag hade svårt att sova och roade mig med att försöka säga en sak på latin. Översatte steg för steg.

 Ville se om någon lyckades luska ut vad jag ville säga och jag tror att Miracle var närmast!!!


Dock undrar jag, när jag sedan översatte det jag skrivit, tillbaka till svenska, som helhet via Google (det blev som följer:) om de gamla romarna förstått vad jag ville säga. Så här blev det:


Jag var på bio Gabriel, dagen innan. Såg Harry Potter och Fenixorden av helgonen. Gabbe Du har sett det verkade mina argument är kanske mindre film faktiskt, men som en spännande och det är tungt. Och lite ledsen ena sidan ...


Denna dag lider mot sitt slut. Sweet Suss är kanske redan i och jag är inte nu. En ganska stor del av dagen:

 

 ... Du i natt i sömnen förlust. Hur, bara hade kul och det kommer att bli.

 

Fast du kan läsa här!
är du banne inte att det är en ond detta anförande talade han om den romerska 2,000 år. Nu utdöda.

 

Du är bra;)


 Jag döööör!!!!

Sitter verkligen och skrattar högt nu!!!!


Ville berätta att Gabriel och jag varit på bio (ja, ungefär det där jag skrev i nedanstående inlägg.) Att filmen var spännande och lite sorglig.

Att jag inte kunde sova...


Vidare undrade jag i slutet om du fixade att läsa detta, som är latin, ett utdött språk som de gamla romarna talade för 2000 år sedan.

Då är du inte dålig;)



Hur knasigt kan det bli, liksom?!

Ganska roligt, dock.

Och Miracle är duktig...


En viss förståelse får man dessutom för att det inte alltid är enkelt för invandrare att göra sig förstådda på ett nytt språk. Trots att man kan vissa ord och fraser rätt okej, så kan det bli helknäppt när man försöker sätta ihop det.


 

Av Beatrice F Wik - 4 januari 2011 01:53

Gabriel adii Cinema nudiustertius. Saw Harrius Potter et sanctorum capitaliter. Vidisti eam Gabbe magna videbatur fortasse minus ratio mea film re, sed id et excitantis gravem. Et paulo tristis una parte ...


Hodie ad exitum vergat. Dulce fortasse iam suss et ego non nunc. Pulchre multum diei:

 
... Te nocte dormiens molestiam. Quo modo iustus had fun erit.

 
Fixed legas this!
Tunc you're tam non cruentum malum est Hoc sermone locutus 2.000 Romani annos. Iam extinctae.


Ut bonus es! ;)

Av Beatrice F Wik - 4 januari 2011 00:06


Nu har jag rensat ut julen! Ajöss med tomtar och adventsstakar- bort ska de i mitt hus, så snart nyårshelgen är över. Här lyser knappast något vemod över att julen är slut: Nu ser jag fram emot våren!!! In med färgglada tulpaner i blomvaserna och ut med hyacinter och amaryllis!

 

Julgranen står dock kvar (vi får väl ha någon form av julgransskakning- heter det så, förresten- det kändes fel!!!???) och de rödrutiga gardinerna hänger kvar i köksfönstret. De kan få hänga kvar ett tag till.

 

Gabriel och jag var på bio härom dagen. Såg Harry Potter och dödsrelikerna. Har ni sett den? Gabbe tyckte den var jättebra, kanske inte riktigt min typ av film egentligen, men den var både spännande och effektfull. Och lite sorglig, vid ett tillfälle...


Den här dagen lider mot sitt slut. Kanske sussar du sött redan; det ska jag också göra snart. En härlig avslutning på dagen:


Några visdomsord

Håll ditt huvud högt!

Räta på dig!

Du kan klara av det!

Det blir mörkt ibland,

men morgonen kommer.

HÅLL HOPPET LEVANDE!

 

 /Jesse Jackson

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards