Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Lärarlegitimation

Av Beatrice F Wik - 21 januari 2014 22:23


Jag har bara baciller att skiva om. (Och lärarleg) Min sons förkylning har utvecklat sig till öroninflammation, så idag fick han penicillin och kommer förhoppningsvis raskt bli bättre. Jag är lika rinnande förkyld och utan röst. Eller låter hemskt kraxande. Som en kråka.

Ett positivt inslag i tillvaron är dock att när jag igår ÄNTLIGEN fick ut min lärarlegitimation (handläggningen var inte snabb) fick jag också gymansielärarbehörighet i några kurser. Det där är styrt av hur man valde att lägga upp utbildningen när man läste, om man ville bli bred eller djup. Jag blev alltså djup. Jag trivs med mitt nuvarande jobb på grundskolan (även om jag många gånger saknar tiden på den gymnasieskola jag arbetade på tidigare, men som lades ner) men det känns JÄTTEKUL att ha gymnasielärarbehörighet också, om man skulle känna för att röra på sig. Jag är alltså gymnasielärare i samhällskunskap, men undervisar nu i andra ämnen på grundskolan, jag har ju läst fler ämnen, är 4-9-lärare i so i grunden, jag gick den inriktningen.


Jaja, nu får det vara nog med skolprat- säkert jättetråkigt att läsa för dem som inte är lärare. =(


 
 
Gubbfan

Gubbfan

21 januari 2014 23:18

Vad det gäller sista meningen, så har hon fel.
Allt som har med skola är intressant.
Även för "ickelärare".
T o m så intressant att det möjligen blir en av huvudfrågorna i det kommande riksdagsvalet.
Eftersom vi som egentligen inte vet något om skolan, men tror oss vara experter, behöver veta vad det handlar om, så anhålles om mer skolprat.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

21 januari 2014 23:30

Vad roligt, Gubbfan!
Ska bli! :)

 
Annie

Annie

22 januari 2014 12:27

Vad roligt för dig med lärarlegitimationen! grattis ;-)
Nä det är inte tråkigt, tvärtom kul att läsa lite mer om dig :-)
Hoppas ni kryar på er snart!

Ha en fin dag!:-)<3

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

22 januari 2014 18:53

Tack fina du!

 
Ingen bild

Hmmm

23 januari 2014 22:05

Grattis till legitimationen! Kul att den äntligen kom:-)

Beatrice F Wik

23 januari 2014 22:17

Tack snälla Hmmm! =)
Du vet vad jag slitit med både det ena å det andra så jag förtjänar en tjusig legitimation!
Alla kan inte sitta på ett kontor å rulla tummarna å tala om vad folk ska göra, vettu!!! (Å tjäna dubbelt så mkt som jag... eller så...)
(Jag vet att du är skicklig i ditt jobb så jag unnar mig att skämta lite med dig. Det vet du med).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards