Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Beatrice F Wik - 21 januari 2014 22:23


Jag har bara baciller att skiva om. (Och lärarleg) Min sons förkylning har utvecklat sig till öroninflammation, så idag fick han penicillin och kommer förhoppningsvis raskt bli bättre. Jag är lika rinnande förkyld och utan röst. Eller låter hemskt kraxande. Som en kråka.

Ett positivt inslag i tillvaron är dock att när jag igår ÄNTLIGEN fick ut min lärarlegitimation (handläggningen var inte snabb) fick jag också gymansielärarbehörighet i några kurser. Det där är styrt av hur man valde att lägga upp utbildningen när man läste, om man ville bli bred eller djup. Jag blev alltså djup. Jag trivs med mitt nuvarande jobb på grundskolan (även om jag många gånger saknar tiden på den gymnasieskola jag arbetade på tidigare, men som lades ner) men det känns JÄTTEKUL att ha gymnasielärarbehörighet också, om man skulle känna för att röra på sig. Jag är alltså gymnasielärare i samhällskunskap, men undervisar nu i andra ämnen på grundskolan, jag har ju läst fler ämnen, är 4-9-lärare i so i grunden, jag gick den inriktningen.


Jaja, nu får det vara nog med skolprat- säkert jättetråkigt att läsa för dem som inte är lärare. =(


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards