Alla inlägg den 19 september 2013

Av Beatrice F Wik - 19 september 2013 23:10


När jag gjort färdigt dagens sysslor, ska bara duscha, sedan väntar sängen.

Bredvid mig lyser ett stearinljus i mörkret. Jag fick det i våras av en av mina fina elver, i födelsedagspresent.

Det är ju tyvärr så, att vi som arbetar med människor sällan får ut vår lön i någon större summa pengar. Vi överlever så klart, men vår betalning får vi inte i pengar.

Så märkligt, tycker ju jag. Vad kan vara viktigare än ett jobb med människor?!

En dag kommer någon att pyssla om Dig när Du blir gammal. När Du är för gammal och sjuk för att ta hand om Dig själv. Med all sannolikhet är det en Hon och med all sannolikhet har hon bra mycket sämre betalt, hon som tar hand om Dig, än han som sköter maskinerna på en industri.

Kan du fatta hur jäkla snett det är?!
Du som människa värderas lägre rent ekonomiskt än en maskin.

Det är så snett så det bara gnisslar om det.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards