Alla inlägg den 10 december 2013

Av Beatrice F Wik - 10 december 2013 20:29


Tror du på Slumpen?

Jag undrar ibland om det inte är så att det finns en högre makt, en karma eller vad tusan man nu vill kalla det.

Ibland är det bara för konstigt för att bara vara.

Ödet- säger en del.

Varför var jag just där när just det hände?

Det är så mycket vi inte förstår.

Jag tänker mig ibland att livet är som en skogsväg. Om jag kom hundra meter, rätt upp, skulle jag förstå min väg, men jag är ju nere på marken och ser inte allt från något annat perspektiv än mitt eget, lilla. Jag förstår inte alltid den där uppförsbacken eller de där taggarna som sticker ut från vägkanten. Taggarna på rosen som i sig är så vacker. Förstår dem inte mer än att det är så livet ser ut.

Det är ingen jämn järnvägsräls- det är inte det som är livet.

Vi är bara människor; inte så stora som vi själva tycker. Ibland. Ibland blåser vi upp oss. Oss själva och våra små problem. Ibland är det förvisso bra att vara lite uppblåst, hehe!!! :-) Man måste själv få tycka att man är alldeles fantastisk emellanåt, vare sig det är sant eller inte, för att orka vidare.

Jag säger som Ferlin. "Kejsarens papegoja- han talar ett finare språk än krukmakare... vad-han-nu-hette, men han är bara en liten papegoja i alla fall"

Inget mer, inget mindre.

Med detta intet sagt att Du inte är betydelsefull, just som den person Du är!


Skrev just ett tacksamt sms till Någon som hjälpt mig till en nivå i livet jag inte trodde var möjlig!

Vad glad jag är...

Undrar hur mitt liv sett ut om jag inte valt den här vägen?

  

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards