Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Beatrice F Wik - 5 oktober 2010 00:04


Jag är sjukskriven för stressymptom. Huvudvärk (trodde först att det var migrän) men efter mycket genomgående besök hos läkare visade det sig att "det finns migrän i grunden" men migrän är tydligen alltid halvsídigt och på mig sitter det inte alltid på halva sidan och då kallas det istället spänningshuvudvärk, vilket förvisso kan ta lika krafiga dimensioner som migrän, vilket jag innan inte hade den ringaste aning om- "Spänningshuvudvärk"- själva termen låter ju som om man har något litet fjuttigt spänt, någonstans i skallen; men jag kan garantera, att så ter det sig inte riktigt alltid.


Så jag går tydligen omkring med en mischmasch av migrän och spänningshuvudvärk.


I alla fall... är man sjukskriven kanska man inte skall skriva noveller. Vet inte vad som räknas som "jobb". I mitt fall är novellskrivandet ett nöje, men man kanske, egentligen inte får göra det när man är sjukskriven. Vet inte om man får blogga heller;//


Egentligen borde man väl ligga raklång och titta upp i taket och vänta på att stressymptomen skall avta...


Ja, det vore ju råknäppt, men det finns så många konstiga regler för allt, så man kan ju aldrig veta. Knappast logiskt, alltid.


Nu bortser jag från knäppa regler och skriver likväl:


Svordomen i rubriken kommer av en novell jag just skrev. Raskt och med kontinuerligt flyt fick jag verkligen till den. Djupt koncenterarad och på bara ett par timmar.


Sedan inträffade någonting underligt (jag är tekniska undret Allan) : Hela novellen var plötsligt borta. Går inte att finna. Har sökt, över allt i alla rum på datorn, men den finns inte.


Så därför tar jag mig friheten att skriva:


FUCK YOU!!!! FUCK YOU VERY VERY MUUUUUCH!!! För så känner jag just nu!

J-a skiiiiit, liksom!!!!


Sov Gott alla ni som inte klantar! ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards